Klacht: Tickets voor vakantie waar wij niets aan hebben.

op 21 juni 2017 over Tix.nl in de categorie Online Vliegtickets

Gezin van drie personen, een jaar gespaard voor een fantastische vakantie in Dubai…
Tickets gekocht om van Amsterdam naar Qatar, daar overstappen om naar Dubai op vakantie te gaan.
Nu is het luchtruim in Qatar gesloten en komen wij niet verder dan Qatar. Dan denk je, ik krijg mijn geld terug van TIX of een alternatief voor het zelfde geld. Beide oplossingen zijn ver te zoeken bij TIX. Ik kan bij Tix mijn tickets annuleren kosten zijn 400 euro. Tickets kosten 1700 euro. een alternatie aanbieden kunnen/willen ze al helemaal niet doen.
(kunnen wij niet zeggen ze). daar me is de kous af. Zei verkopen een dienst/product die ze niet meer kunnen na komen. consument is de dupe van alles.. als ik nog aan genoeg geld kan komen, koop ik als nog 3 nieuwe tickets. Annuleren kost nogmaals veel geld en moet voorruit betaald worden, en de 1700 euro kan ik 3 maanden op wachten.. moet dan wel elke week naar TIX bellen, anders duurt het nog langer.
Onze vakantie is al verpest waar wij een jaar lang naar uit keken.

wij willen heel gewoon ons Geld terug. en net zo snel als ik moest betalen. Mijn betalen was binnen 15 sec afgeschreven....
Bij Tros Radar wemelt het van dit soort klachten over TIX (NIKS)
Oplichters zijn het voor mijn gezin.

M. Mulder.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Tix.nl over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Tix.nl in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Tix.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Tix.nl

Heeft op 21 juni 2017 om 21:31 geantwoord

Beste Matthijs,

Bedankt voor je bericht.

Het spijt ons te lezen over de gebeurtenissen omtrent de reservering. Wij kunnen ons voorstellen dat het vernemen over dergelijk nieuws en het hierdoor niet volledig kunnen maken van de geplande reis, de nodige spanning met zich meebrengt.

Het klopt dat het luchtruim van Qatar momenteel gesloten is en er hierdoor vele vluchten geen doorgang kunnen vinden. De procedures die hierbij gelden voor de betrokken reserveringen, worden door de uitvoerende luchtvaartmaatschappijen opgesteld. Zij bepalen hierin de mogelijkheden en opties tot eventueel wijzigen of annuleren. Daar wij slechts als tussenpersoon fungeren, hebben wij deze noodprocedures te volgen en mogen wij hier niet van af wijken. Wij kunnen ons de teleurstelling en frustratie goed voorstellen dat de gewenste optie hierbij niet geboden kon worden. Helaas is dit geen wens die wij zomaar mogen honoreren, daar de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij te allen tijde gevolgd moeten worden. Dit is dan ook geen onwil of onkunde vanuit onze kant, maar onmacht.

Helaas kunnen wij aan de hand van je review geen reservering terugvinden. Wij willen graag de gebeurtenissen nader onderzoeken en in overleg met de luchtvaartmaatschappij gaan om hopelijk, alsnog een passende oplossing aan te mogen bieden. Mocht je hiervoor open staan, vernemen wij graag de boekingsgegevens en een verdere situatiebeschrijving via ons e-mailadres: customercare@tix.nl . Wij assisteren je graag verder.

Customer Care
TIX.nl

Bericht van Tix.nl

1 maand geleden - Beste Matthijs, Bedankt voor je reactie. Wij hebben je e-mail enkele minuten geleden in goede orde ontvangen en zullen deze zo snel mogelijk in behandeling nemen, nadat wij met de luchtvaartmaatschappij in overleg zijn geweest. Het spijt ons dat wij je niet direct een oplossing kunnen voorzien, maar hopen dat onze beschrijving van zojuist heeft kunnen verklaren met welke reden dit het geval is. Wij mogen, net als jij als reiziger, helaas niet buiten de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij om en hierdoor verloopt dit proces op een moeizame manier en volgens de regels van de luchtvaartmaatschappij. Wij gaan ons best voor je doen en je verneemt zo snel mogelijk van ons. Met vriendelijke groet, Customer Care TIX.nl

Reactie van de melder van de klacht matthijs99

1 maand geleden - Tix heeft nog geen oplossing geboden.

Reactie van de melder van de klacht matthijs99

1 maand geleden - 26 juni 2017. Deze zaak is tot op heden nog steeds niet opgelost. in tegen stelling met wat Klacht .nl schrijft......

Bericht van Tix.nl

1 maand geleden - Beste Matthijs, Bedankt voor je bericht. Het spijt ons te vernemen dat je de werkwijze van ons bedrijf niet als prettig ervaart. Zoals in onze mail van 27 juni jongstleden omschreven, dienen wij ons als tussenpersoon aan de werkwijze van Qatar Airways te houden. Wij onderhouden nauw contact met Qatar Airways omtrent deze situatie, echter geven zij nog altijd aan dat er enkel geld terug wordt gegeven in geval van annulering van de vluchten in het boekingssysteem. Gezien de vluchten in jouw reservering nog altijd bevestigd staan, is dit in jouw situatie niet van toepassing. We raden je aan de status van je vluchten nauwlettend in de gaten te houden, dit kan je doen door in te loggen op de website van Qatar Airways via 'My Trips'. Wanneer je ziet dat één van je vluchten geannuleerd is kan je contact opnemen met onze Klantenservice voor de verdere stappen. Met vriendelijke groet, Customer Care TIX.nl

Bericht van Tix.nl

1 maand geleden - Beste Matthijs, Bedankt voor je bericht. Wij kunnen ons indenken dat het verwarrend moet zijn wanneer je het door jou genoemde artikel op Business Insider leest. Er is echter na de publicatiedatum van dit artikel meerdere malen contact geweest tussen TIX en Qatar Airways omtrent de procedure voor het gerestitueerd krijgen van de tickets. Qatar Airways heeft toen hun procedure doorgegeven, deze hebben wij reeds toegelicht aan je. Derhalve kunnen we je op dit moment geen volledige restitutie bieden. We willen je nogmaals aanraden je vluchtstatus in de gaten te houden en wanneer je ziet dat je vlucht(en) geannuleerd zijn kan je contact opnemen met onze Klantenservice. Voor overige vragen en/of opmerkingen willen we je aanraden contact op te nemen per mail via customercare@tix.nl. Met vriendelijke groet, Customer Care TIX.nl

Reactie van de melder van de klacht matthijs99

1 maand geleden - Opmerking, Wachten tot ik zelf te zien krijg, wanneer ik mijn tickets mag annuleren. Als ik dan pas nieuwe tickets ga kopen, is er niets meer of 2x zo duur. Jammer dat ik alles moet voorkauwen, wat zei zelf ook weten.... beste lezers, bedenk goed voor je iets bij Tix besteld.

Reactie van de melder van de klacht matthijs99

1 maand geleden - Bericht van Tix vandaag ontvangen. 3-7-2017 Ik publiceer de voortgang van de terug betaling op deze side. Hopelijk gaat dat sneller dan de 4 weken dat ik hier mee bezig bent geweest en nog ben. Geachte heer Mulder, Bedankt voor uw e-mail. Wij hebben zojuist nogmaals Qatar Airways gesproken en zij hebben aangegeven dat de procedure met betrekking tot annulering recentelijk is veranderd. Helaas hebben zij niet kunnen aangeven wanneer dit precies is ingegaan. Op dit moment is het mogelijk om uw boeking kosteloos te annuleren. Additionele boekingskosten zijn niet restitueerbaar. Voor de afhandeling van een restitutie, zijn wij helaas afhankelijk van de uitvoerende luchtvaartmaatschappij. Doorgaans, kan dit enkele weken tot maanden in beslag nemen. Op het moment dat wij het bedrag hebben mogen ontvangen vanuit de luchtvaartmaatschappij, zal dit gerestitueerd worden naar u. De terugbetaling zal worden verwerkt op de intern bekende betaalgegevens. Om de boeking definitief te annuleren, willen wij u vragen om uw akkoord per e-mail te sturen en tevens telefonisch contact op te nemen met ons callcenter. Dit omdat de regeling van Qatar op ieder moment kan wijzigen en uw e-mail wellicht te laat gelezen wordt. Indien u verdere vragen heeft, vernemen wij het graag zodat wij u hiermee kunnen assisteren. Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet / Kind regards, Anoeska Tix.nl

Reactie van de melder van de klacht matthijs99

3 weken geleden - Beste lezers, 23-07-2917 Hier weer een update ( mail ) van Tix omtrent onze vliegtickets die door Tix zijn geannuleerd! (op 03-07-2917) Voor zover ik hier uit opmaak, zijn onze tickets nog steeds niet geannuleerd. Het luchtruim in Qatar is nog steeds dicht en kunnen er geen vruchten plaats vinden vanuit Qatar naar Dubai. Zo duur het al maanden en wachten wij maar op ons geld. Beste lezers/volgers laat die voor iedereen een waarschuwing zijn, doe geen zaken met Tix.nl. Wij overwegen juridische stappen te nemen tegen Tix.nl. En zullen er een schade claim tegen over stellen waar ze van achter hun oren gaan krabben. Het is te gênant voor worden hoe ze met de consument om gaan. Bij Trosradar.nl wemelt er van klachten over Tix.nl. Dit wordt vervolgd Hoogachtend Mulder. Geachte Mulder, Binnen acht dagen vliegt u naar Dubai World Central. Graag maken wij u op een aantal belangrijke zaken attent, zodat u optimaal voorbereid op reis gaat en kunt genieten van een zorgeloze vlucht. Reisbescheiden Controleer of u alle benodigde reisbescheiden heeft als zijnde het elektronisch ticketnummer, geldig reisdocument, eventueel benodigde visa (in het geval u naar of via Amerika reist tevens het ESTA formulier en voor reizen naar of via Canada het ETA formulier). Voor meer informatie over het aanvragen van een visa, willen wij u graag doorverwijzen naar de website: www.cibtvisas.nl. Actuele vluchtstatus

Heeft op 23 juli 2017 om 18:48 geantwoord

Beste lezers, 23-07-2917

Voor zover ik hier uit opmaak, zijn onze tickets nog steeds niet geannuleerd.
Zo duur het al maanden en wachten wij maar op ons geld.
Het is te gênant voor worden hoe ze met de consument om gaan.
Bij Trosradar.nl wemelt er van klachten over Tix.nl.
Dit wordt vervolgd
Hoogachtend