Klacht: teveel betaald

op 14 mei 2020 over Hans Anders in de categorie Opticïens en brillen

Ik heb vorige week een nieuw montuur besteld daar het mijne kapot was.
Toen werd er gezegd dat de kosten € 15,00 waren. (ik heb een verzekering erbij gepakt toen ik hem kocht)
Vandaag toen ik hem ging ophalen, moest ik in een keer het dubbele betalen € 30,00. Ik heb vorige week ook geen bon meegekregen waar het bedrag van € 15,00 opstond.
Er werd mij nu verteld dat het eigen risico verhoogd was, en er werd niet nagevraagd bij de collega waar ik de bril bij besteld had, of dit wel klopte.
Dit mag volgens mij toch niet zonder de mensen te informeren dat het eigen risico bedrag verhoogd is.
Ik vind dit een hele slechte service van Hans Anders.

Wanneer ik mijn € 15,00 terug krijg daar dit ook het afgesproken bedrag was, wat ik zou moeten betalen voor de bril.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hans Anders over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hans Anders in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hans Anders een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hans Anders

Heeft op 14 mei 2020 om 16:54 geantwoord

Beste Ludyvandijk,

Hartelijk dank voor het melden van uw onvrede.

Ik kan mij voorstellen dat het een grote teleurstelling is dat u meer hebt moeten betalen dan u in eerste instantie had verwacht. De kosten voor dit montuur zijn niet €15, maar €30. Dit komt niet door een verhoging van de kosten van het Bril Garant Plan, maar door het type Bril Garant Plan dat bij de door u gekochte bril past.

Bij het Bril Garant Plan geldt er altijd een eigen risico. De hoogte van het eigen risico ligt aan het type glas dat is besteld. Zo geldt dan er bij enkelvoudige een minimale eigen risico van €15,- en bij Varifocus glazen is dat €30,-. U hebt een computerbril gekocht met varifocus glazen. Hierdoor is dan ook terecht het bedrag van €30,- in rekening gebracht.

Ik vind het erg spijtig dat dit niet goed aan u is uitgelegd, dit had een hoop verwarring en teleurstelling kunnen voorkomen. Ik bied u dan ook graag namens Hans Anders excuses aan voor het ongemak.
Helaas kunnen wij geen tegemoetkoming bieden, gezien de in rekening gebrachte kosten terecht zijn. Ik kan mijn voorstellen dat dit het niet antwoord is dat u had verwacht.

Het spijt me u niet anders te kunnen berichten.

Linda
Hans Anders Webcare

Heeft op 14 mei 2020 om 19:41 geantwoord

Ik heb alleen een montuur besteld. Geen glazen. Die zijn gewoon omgezet in de nieuwe bril.

Alle klachten die gemeld zijn door Ludyvandijk