Klacht: Teruggave inruil telefoon Samsung s6

op 04 oktober 2017 over Coolblue in de categorie Internetshops - Elektronica

Twee weken geleden hebben wij een nieuwe telefoon, Samsung s8, gekocht bij Coolblue. Eerder waren we bij de Mediamarkt geweest. Zij gaven na inspectie van ons toestel 80 euro voor onze Samsung s6. ‘Nou, dan gaan we naar Coolblue, die geeft 140 euro’, zeiden we toen. Vervolgens telefoon S8 besteld, keurig afgeleverd volgens afspraak. In hetzelfde doosje hebben wij ons oude toestel aangetekend opgestuurd naar Recell. Vorige week kregen we via de mail bericht dat er lucht onder het scherm zit en wij 37 euro terugkrijgen voor ons toestel. We zijn altijd zuinig geweest op het toestel dat tevens altijd een beschermhoesje plus folie op het scherm heeft gehad. We kunnen niet in beroep of op een andere manier hier tegenin gaan. Als ik nu reviews lees op internet over Recell dan word ik daar ook niet heel enthousiast van. Ik begrijp niet dat een gerenommeerd bedrijf als Coolbue dat altijd voor klantevredenheid gaat, met zo’n bedrijf in zee is gegaan. U begrijpt, wij hebben spijt dat we ons toestel niet bij de Mediamarkt hebben gekocht. Dit gaan wij de volgende keer zeker doen.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Coolblue

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Coolblue in behandeling genomen

Bericht van Coolblue

2 maanden geleden - Beste Ida, Wat goed dat je ondanks deze negatieve ervaring, toch de moeite hebt genomen om ons van feedback te voorzien. Daar zijn we blij mee, want alleen zo worden we elke dag een beetje beter. Het is natuurlijk ontzettend balen als je in plaats van de verwachte €140 maar €37 ontvangt. Echter, op onze inruilpagina vermelden wij dat jouw toestel eerst wordt beoordeeld, voordat de inruilwaarde wordt toegekend. Het gaat dus om een geschatte waarde. Het blijkt dat dit niet duidelijk genoeg naar voren is gekomen. Onze excuses hiervoor. Als je het niet eens bent met de uitkomst hiervan, kun je contact op nemen met Recell via info@recell.nl of 010 - 440 36 66. Het is belangrijk om hiervoor je Recell ordernummer te noteren. Bedankt dat je ons de gelegenheid geeft om met een oplossing te komen. Groeten, Coolblue

Reactie van de melder van de klacht Idamar

2 maanden geleden - Beste Coolblue, het is inderdaad balen dat er een bedrag staat van 140 euro en dat je vervolgens voor een goed onderhouden toestel zonder noemenswaardige krasjes of andere beschadigingen 37 euro ontvangt. Terwijl een ander bedrijf (Mediamarkt) het toestel uitgebreid inspecteert en op een veel hoger bedrag uitkomt. Ik blijf van mening dat dit hele inruilproces niet transparant is. In vergelijking met mijn eerdere ervaringen met Coolblue (altijd zeer goed) vind ik het bijzonder (lees: niet passend) dat jullie op deze manier samenwerken met Recell. Mijn goedbedoeld advies is om die samenwerking eens kritisch onder de loep te nemen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ik de enige ben met deze zeer nare ervaring. Verder wens ik u veel succes met uw bedrijf in de toekomst.

Bericht van Coolblue

2 maanden geleden - Beste Ida, Bedankt voor de uitgebreide terugkoppeling. Zoals gezegd kunnen we alleen met feedback van de klant elke dag een beetje beter worden. We zullen jouw feedback dan ook intern meenemen. Ook betreuren wij het zeer dat wij niet transparant genoeg geweest zijn naar jou toe. Uiteraard gaan we kijken hoe we dit kunnen verbeteren. Mochten wij nog iets voor jou kunnen betekenen, dan ben je altijd welkom om ons te benaderen op geenglimlach@coolblue.nl. Met vriendelijke groet, Coolblue

Reactie van de melder van de klacht Idamar

2 maanden geleden - Dank voor uw reactie en succes met uw interne evaluatie. Goed weekend!

Bericht van Coolblue

2 maanden geleden - Heel erg bedankt. Voor jou ook een supermooi weekend!

Alle klachten die gemeld zijn door Idamar