Klacht: Telefoonnummer opgeheven

op 03 juni 2021 over Budget Alles In 1 in de categorie Alles-in-1

Ik heb Budget alles in 1 besteld met behoud van mijn telefoonnummer. Echter, bij de bevestiging kreeg ik te lezen dat mijn nummer (bij Online) niet actief zou zijn en niet overgezet kon worden. Vandaag installatie pakket geïnstalleerd en wat blijkt? Ik heb inderdaad een nieuw nummer. Mijn oude nummer dat ik al 40 jaar heb en bij familie, vrienden en kennissen bekend is werkt dus niet meer. Hoe kan dit ongedaan gemaakt worden zodat ik wel weer over mijn oude nummer kan beschikken? Iedereen die mij probeert te bellen krijgt nu de melding: dit nimmer is niet in gebruik. Net of ik afgesloten ben. Graag uw hulp
M.vr.gr.
R. Dolmans

Als ik mijn oude nummer weer terug heb.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Budget Alles In 1 over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Budget Alles In 1 in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Budget Alles In 1 een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Budget Alles In 1

Heeft op 09 juni 2021 om 13:07 geantwoord

Beste meneer Dolmans,

Vervelend om te horen dat het behouden van uw nummer niet vlekkeloos verloopt. Hiervoor onze excuses. Helaas zijn wij bij het overnemen van een telefoonnummer simpelweg wel afhankelijk van de betreffende provider om dit nummer vrij te geven. Wanneer dit niet het geval is, is overnemen van het nummer voor ons niet mogelijk. Onderstaande bericht ontvangen wij bij het verwerken van nummerbehoud vanuit de andere provider.

5-5; De huidige telco heeft laten weten dat het nummer langer dan 2 maanden is afgesloten en daardoor niet meer te porteren is.

Kortgezegd heeft de provider aangegeven dat het nummer langer dan 2 maanden niet in gebruik is geweest. Indien dit klopt dan is het nummer komen te vervallen en dus niet meer te behouden. U heeft aangegeven dat dit simpelweg niet juist is. Wij begrijpen heel goed dat dit natuurlijk vervelend is wanneer dit onjuist is.

Wij hebben opnieuw het verzoek gedaan tot nummerbehoud richting uw voorgaande provider. Dit verzoek is momenteel in verwerking. Wij gaan er vanuit dat dit probleemloos zal verlopen, aangezien u aangeeft het nummer recentelijk gewoon in gebruik te hebben gehad. Excuses voor het ongemak.

Budget Alles in 1.

Alle klachten die gemeld zijn door [email protected]