Klacht: telefoon hangt zich op, of stottert

op 27 januari 2014 over Samsung in de categorie Electronica Merken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Tijdens gebruik hangt de telefoon zich op, soms eenmaal, soms meermaals per dag. Als je geluk hebt herstelt de telefoon zich weer, maar meestal helpt alleen uitzetten of de batterij eruit halen.

Vaak stottert de muziek ook bij afspelen, dit zijn dan korte onderbrekingen.

De telefoon is al opgestuurd, enkele zaken zijn vervangen zegt de reparatiedienst, echter het probleem blijft zich voordoen. Er wordt pas een oplossing aangeboden als de telefoon 3 maal is opgestuurd, eerder wordt er niets aan gedaan door de Phonehouse/mediamarkt. Dit terwijl we 2 jaar garantie hebben, en terwijl we al binnen een week na in gebruik name van de telefoon er al mee terug zijn geweest. Dit is nu ruim een half jaar na in gebruikname, en na een reparatie, meerdere keren de telefoon terugzetten in fabriekstoestand, simkaart vervangen voor een nadere provider, microSD kaart vervangen en geformateerd, en heel, heel , heel veel ergernis. Vandaag maar een telefoongesprek gewaagd aan Samsung cervice center, half uur kosten a 10 cent per minuut, daarna uiteindelijk doorverwezen naar de reparatiedienst, weer ruim een half uur aan de lijn a 45 ct per minuut, en uiteindelijk weer niets opgeschoten, alleen het advies om maar weer op te sturen, dat betekend dus dat mijn dochter van 12 weer 3 of 4 weken de telefoon kwijt is……, ze heeft een telefoon gekregen van ongeveer 200 euro om een betrouwbare reddingslijn te hebben als ze op de fiets naar school gaat in het donker, deze telefoon heeft vanaf het begin gehaperd, en we worden alleen maar van het kastje naar de muur gestuurd, zowel door mediamarkt, de phonehouse, de reparatiedienst en samsung….

Gewenste Oplossing:

Mij andere dochter heeft na problemen met de samsung GIO (te weinig geheugen intern) samen met os gespaard voor een nieuwe (weer samsung) SIII mini. Deze telefoon heeft tot nu toe weinig problemen (alleen af en toe spontaan uitvallen en opkomen in het login scherm, maar verder is de telefgoon snel en stabiel. We zijn al vanaf ongeveer het begin (na vele klachten) aan het vragen of we deze ramptelefoon kunnen omrulen (met evt bijbetaling) voor een S3 mini, daarvan weten we in ieder geval dat deze telefoon de problemen van de Ace2 niet heeft. Dan kunnen we in ieder geval erop vertrouwen als onze dochter tijdens haar dagelijkse fietstocht in de problemen komt, dat ze hulp kan inschakelen. Met de huidige telefoon durven we daar niet op te gokken, triest genoeg!

Bericht van Samsung

3 jaren geleden - Geachte heer Thomas, Wat vervelend om te horen dat uw Samsung Galaxy Ace 2 niet meer naar behoren werkt. Samsung biedt op de mobiele telefoons 2 jaar garantie, waarbij de aansprakelijkheid van Samsung Electronics (of het door Samsung erkend reparatiecentrum) is beperkt tot reparatie en/of vervanging van het product onder garantie. Onder de Samsung garantie vallen fabricagefouten gedurende twee jaar vanaf de aankoopdatum, onder voorwaarde dat u een bewijs van aankoop kunt overleggen. Houdt u er rekening mee dat onderdelen onderhevig aan slijtage hier niet onder vallen. Indien het toestel niet meer te herstellen is, zullen wij u een passende oplossing bieden. Voor overige reclamaties en voor een reparatieverzoek kunt u terecht bij uw verkoper. Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, Jaime Samsung Webcare

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Samsung in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Samsung een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Samsung

Heeft op 05 februari 2014 om 16:04 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Thomas,

Wij betreuren dat de smartphone van uw dochter niet optimaal functioneert zoals deze zou moeten.
Wij begrijpen het doeleind van deze toestel welke uw dochter in gebruik heeft.

Echter kunnen wij op dit moment geen andere oplossing bieden dan een reparatie. Wij adviseren u om hiervoor contact op te nemen met uw verkoper. Uw toestel kan dan ter reparatie opgestuurd worden. Indien u liever toch een andere oplossing wenst kunt u ook hiervoor contact opnemen met uw verkoper.

Wij begrijpen dat hier hinder van wordt ondervonden, hiervoor bieden wij onze excuses voor het ongemak.

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Imran
Samsung WebCare

Heeft op 05 februari 2014 om 18:22 geantwoord

Dit is weer hetzelfde als we al keer op keer horen, al een jaar zegt samsung: stuur maar op, en dat betekent dat wij weer enkele weken de telefoon kwijt zijn, en daarna weer de hinder dat alles door ons opnieuw moet worden geinstalleerd, en waarschijnlijk zal het probleem nog niet verholpen zijn.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Samsung beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Erik Thomas