Klacht: Telefonisch niet te bereiken / Inklaringskosten moeten betalen

op 02 mei 2017 over Light in the box in de categorie Internetshops - Elektronica

Ik bestelde voor het eerst bij light in the box.
Op de site werd niet vermeld over omzetbelasting en inklaringskosten.
Je betaald verzendkosten en denkt dat alles gedekt is om het pakket bij je thuis te kunnen leveren.
De website mag hier een stuk duidelijker over zijn.

Ik had een omzetbelasting bereking gemaakt en zou ongeveer € 25,- moeten betalen voor een bestelbedrag van € 125,- (21%)
Maar ik kreeg een rekening van € 42,- om mijn pakket vrij te kunnen geven bij de douane.

Na bellen met DHL (de verzender) blijkt dat ik DHL ook nog € 17,55 moet betalen voor de inklaringskosten.

Zij vertellen dat alls ik bij Light in the Box mijn bestelling had verzekerd, dan had de inklaringskosten + het geld van de verzekering terug gekregen. Ook dit werd niet vermeld op de website.

Ik baal hier enorm van, omdat ik deels deze kosten (inklaringskosten) niet had hoeven betalen als ik me verzekerd had.
Ook over de omzetbelasting maken ze geen vermelding.
Uiteindelijk betaal je weinig voor de kleding maar is het totaal bedrag helemaal niet zo voordelig als je eerste denkt.

Extra kosten moeten duidelijk zichtbaar zijn! En als ze bij Light in the box niet weten hoeveel je moet gaan betalen, moeten ze beschrijven waar je dit kan uitzoeken en in ieder geval vermelden dat het eindbedrag bij hun niet het totaalbedrag is!

Ik heb geprobeerd te mailen, maar er gaat steeds iets mis met het versturen van hun service-ticket, omdat ik een foutmelding krijg bij de foto, het bedrag en het emailadres, terwijl deze alledrie juist zijn ingevoerd.

Uiteindelijk verdween het formulier van het scherm en kreeg ik een bevestiging dat het formulier misschien niet verzonden is ???

Ik wil graag de inklaringskosten teruggestort hebben. Dit zijn de kosten die DHL heeft gemaakt, maar bij een verzekering van LIght in the Box, door Light in the Box betaald zou worden.

Ik wil meer duidelijkheid over de kosten op de website waar ik betaal.

Ik wil dat Light in the Box telefonisch bereikbaar is.

Ik wil dat hun emailformulier beter in te vullen is, zonder foutmeldingen als je geen fout gemaakt hebt en een email ter bevestiging.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Light in the box over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Light in the box in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Light in the box een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Light in the box

Heeft op 02 mei 2017 om 19:15 geantwoord

Geachte mevrouw Bosman ,

Wij reageren graag op uw bericht:

Wij berekenen geen rembourskosten en/of verzendkosten achteraf. Alle eventuele extra kosten worden berekend door de Nederlandse douane en/of Nederlandse vestigingen van de koeriersbedrijven. Wij ontvangen hier geen cent van.
Het wordt duidelijk vermeldt op al onze websites dat er invoerkosten kunnen zijn als men iets in China besteld. Iedere klant kan zich verzekeren tegen alle extra kosten bij het bestellen. Ook dit wordt duidelijk vermeldt. Deze optie is zelfs standaard aangevinkt. Mochten er extra en/of invoerkosten ontstaan en de klant heeft zich verzekerd bij ons tegen deze kosten, zullen deze naderhand door ons terugbetaald worden, daar wij niet van te voren weten wat de douane en koeriersbedrijven in Nederland berekenen. Het weigeren van een bestelling heeft geen zin, want de koerier zal het product hoogstwaarschijnlijk niet terugsturen, Neemt u contact op met de koerier als u een bestelling geweigerd heeft, voordat zij uw bestelling vernietigen.

Mochtu zich hebben verzekerd tegen deze kosten, kunt u de aanvraag tot terugbetaling doen via onze klantenservice.
Wij adviseren u om zich in te loggen in uw account op een normale pc, want de gegevens zijn niet allemaal zichtbaar op sommige mobiele telefoons.

Als u contact wilt opnemen met de klantenservice dan logt u zich in in uw account en dan gaat u naar \"mijn bestellingen\", u klikt op uw bestelnummer en dan klikt u op \"een ticket openen\" De klantenservice zal dan binnen 24 uur antwoorden.

Mvrgr.
Maartje Jansen
klantenservice Nederland/Belgie

Alle klachten die gemeld zijn door elinebosman