Klacht: Opzeggen tele2 bij ontbreken DSL aansluiting

op 09 januari 2019 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Om kosten te besparen heb ik de overstap gemaakt van Ziggo naar Tele2.

Overstappen
De overstap was makkelijk, ik kon gebruikmaken van Tele2 volgende de online “postcode-check” en via de klantenservice was het pakket zo afgesloten. Als het me zelf niet zou lukken zou Tele2 “kosteloos” een monteur sturen om het op te lossen.

DSL-Aansluiting
Op 4 december heb ik het abonnement afgesloten dat op 4 januari in is gegaan. Nu blijk ik tijdens de installatie geen DSL aansluiting te hebben in mijn huis. Tele2 zou kosteloos een monteur langsturen. Echter deze monteur meld mij telefonisch dat hij na het aankomende bezoek een “voorstel zal doen”. Er moet dus gewoon betaald worden voor de installatie van een DSL aansluiting (de kosten kunnen tussen 500-1000 euro zijn voor een DSL installatie bij KPN).

Tijdens het afnemen van het product online of via de telefoon wordt er nergens expliciet genoemd dat er een DSL aansluiting aanwezig moet zijn in het huis. In de algemene voorwaarden staat dat “de rand apparatuur in orde moet zijn” echter, voor de definitie van randapparatuur wordt je verwezen naar de site. Op de site kan ik hier echter niks over vinden, zelfs niet als ik zoek op “randapparatuur”.

Opzeg-termijn
Nu heb ik bewust geen afspraak gepland met de monteur en wil het abonnement opzeggen en het pakket (dat incompleet is) terugsturen, echter, aangezien mijn “2 weken bedenktermijn is verlopen” vanaf 4 december moet ik van Tele2, twee maanden opzegtermijn betalen (a 50 euro).

Onsympathieke Klantenservice

Nu heb ik 2 weken geen internet en moet ik tevens 2 maanden opzegtermijn betalen… Ik vind dit erg vervelend, zeker omdat hierbij de klantenservice erg laconiek over gedaan wordt met teksten als: “Als je hier problemen mee hebt betaal je toch lekker het hele jaarcontract af”, “Wij kunnen niet in uw huis kijken meneertje”.

Bij kosteloze opzegging van het Tele2 Internet abonnement aangezien ik geen gebruik kan maken van de Tele2 Internet abonnement.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tele2

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tele2 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Daan vreeburg