Mijn Klacht:
op 1 juli heeft tele2 een prijsverhoging doorgevoerd van 4 euro voor mijn internetbellen abbonement. Echter heb ik hier nooit een bericht van ontvangen. Nadat ik de klantenservice gecontacteerd had met de vraag of Tele2 mij hierover een bericht had gestuurd kreeg ik een zeer onvriendelijk persoon aan de lijn die aangaf dat er een email was gestuurd en dat ik die waarschijnlijk verwijderd had om onder extra kosten uit te komen! Ik heb om een verzend en ontvangst bewijs aangevraagd voor deze email. De reactie daarop was dat ik dan maar een klachtenformulier moest invullen en ik binnen (lees over) 6 weken reactie zou krijgen. Maar ik heb maar 1 maand om op te zeggen na de prijswijziging! Met andere woorden; Tele2 moet een bericht sturen 4 weken voor een prijswijziging. Dit is niet gebeurd. Als er een bewijs word gevraagd voor het verzonden bericht laat Tele2 weten dat dit 6 weken kan duren, als je zo lang wacht mag je niet meer opzeggen. Mijn vermoeden is dan ook dat Tele2 geen bericht gestuurd (er is immers geen bewijs hiervoor) heeft in de hoop dat mensen hun rekeningen niet controleren en daardoor te laat zijn met opzeggen, en dan vastzitten aan de nieuwe prijs.
De oplossing
Gewenste Oplossing:
1) 4 weken voor een prijswijziging de consument hierover een bericht sturen, dit is tele2 wettelijk verplicht te doen.
2) Als een consument een bewijs vraagt voor verzending ontvangst van het bericht over de prijswijziging moet Tele2 dat binnen een redelijke termijn leveren. 6 weken, terwijl na 4 weken de prijswijziging definitief is, is niet een redelijke termijn.
3) Een excuses voor de beschuldigingen geuit door de Tele2 klantenservice dat ik het bericht verwijderd zou hebben. Het is uberhaupt aan Tele2 om te bewijzen dat het bericht verzonden aamgekomen is. Bij emails kan dat zeer gemakkelijk trouwens automatische met verzend, ontvangst en leesbevestigingen!
4) De 4 euro aan extra kosten voor de maand Juli vergoeden als Tele2 geen bewijs kan leveren dat ze mij een bericht hebben gestuurd over de prijswijziging
