Klacht: Techem komt niet terug op jaren te veel geschat.

op 10 juli 2012 over Techem in de categorie Energieleveranciers

Techem heeft in de jaren van 2006 tot 2011 continue mijn meterstanden geschat op belachelijk hooge schatting. Elk jaar brachten ze bij mij bedragen van 500 tot 100euro in rekening voor stookkosten op de Hanzestraat 95 in Arnhem.
De reden van schatten was omdat mijn meters niet verwisseld waren voor slimme meters. Techem heeft nooit de moeite genomen om bij mij langs te komen om de meter te verwisselen.
Eindelijk vorig jaar na veel aandringen zijn mijn meter verwisseld. Zo slim als dat techem was hebben ze de 2 meters waar het meeste verbruik op geregistreerd wordt (in de woonkamer en slaapkamer ) bij het verwisselen op defect gezet. De werkelijke stand hebben ze nooit aan mij terug gegeven.
Nu kreeg ik in februari een afrekening met de stookkosten sinds de slimme meter geplaatst is. Afrekening 70,eur ! ! ! ! ! Ongelooflijk. Jaren lang heb ik veel en veel te veel betaald want ik ben echt niet anders gaan gebruiken dan de jaren er voor.
Iniddels heb ik mijn klacht neer gelegd bij de comsumentenbond en besproken met de advocaat. Ik ben namelijk erg benieuwd wat voor echten ik hier heb. Onvoorstelbaar dat ik jaren lang voor gek ben gehouden door de techem en er dan ook nog onderuit proberen te komen door de meter op defect te zetten.
Techem is daadwerkelijk een frauderend bedrijf.

Dat ik al mijn te veel betaald stookkosten gewoon terug krijg. Ze weten donders goed dat ik jaren lang te veel heb betaald en dan proberen ze er vanaf te komen door mijn meter op defect te zetten.
Onvoorstelbaar !!!

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Techem in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Techem een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Techem

Heeft op 10 juli 2012 om 13:36 geantwoord

Wij hebben deze persoon een uitgebreide e-mail verstuurd met daarin een uitleg over de afrekening. Tevens de data aangegeven waarop wij geprobeerd hebben de meters te plaatsen maar er niemand is thuis getroffen (er zijn 3 pogingen door ons gedaan).

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Techem beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door KKrijger