Klacht: Te weinig vloeistof

op 25 juli 2017 over Hans Anders in de categorie Opticïens en brillen

Je krijgt echt te weinig vloeistof bij een halfjaarpakket met Easy wear Hydrogen peroxide. Dat is met dat lenzenkokertje met dat zwart blokje onderin.
Meten is zeker weten!
In het lenzenkokertje gaat 11 mL vloeistof.
In een half jaar zitten 182,5 dagen is ongeveer 183 dagen.
183 x 11 mL = 2013 mL.
Tot mijn verbazing krijg je maar 3 flessen van 360 mL voor een half jaar mee in een doos. Dat is maar 1080 mL.
Je komt 2013 – 1080 = 933 mL (bijna 3 flessen !)
Stel dat je met 10 mL gaat rekenen kom je nog op 750 mL tekort.

Ik ben terug gegaan naar de Hans anders winkel en uitgelegd dat mijn half jaar nog niet voorbij is maar mijn lenzenvloeistof wel. Zij hadden deze klacht nog nooit gehad en het hoofdkantoor ook niet. Hun oplossing: mer vloeistof erbij kopen. Dat is raar toch?! Het is zeer misleidend als je een halfjaarpakket koopt inclusief lenzen.
Ik zag wel in de winkel andere pakketten staan die met veel kleinere doosjes werken en ook drie flessen mee krijgen. Logisch dat deze mensen wel uitkomen omdat hun lenzendoosje veel kleiner is.

Aanpassing hoeveelheid flessen vloeistof bij een Halfjaarpakket zodat je wel uitkomt met de vloeistof. Dat komt bij dit pakket neer op 6 flessen van 360 mL als het lenzenkokertje de hoeveelheid van 11 mL behoud.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hans Anders over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Hanneke Verhoeven

4 maanden geleden - Dit is de reactie die ik kreeg per e-mail. ============ Beste mevrouw Verhoeven, Bedankt voor uw bericht. Met het Lens Totaal Plan ontvangt u altijd een voordeelpakket lenzenvloeistof die bestaat uit 3 flessen van elk 360 ml. Omdat het een voordeelpakket is wil dit niet zeggen dat de vloeistof voldoende is voor een half jaar. De ene klant redt het wel met 3 flessen en de andere klant niet. Mocht u niet voldoende lenzenvloeistof hebben dan kunt u een losse fles vloeistof bij ons in de vestiging of online aanschaffen. Wanneer u verder nog vragen heeft dan hoor ik dat graag. Met vriendelijke groet, Mevr. R. de Jong Hans Anders Klantenservice 0800-0075 -=============== Ik ben niet tevreden. Wat nu ? Bij een "Lens totaal plan " zit altijd een halfjaarpakket. Deze bestaat uit drie flessen vloeistof en 6x 2 stuks maandlenzen. Alleen heb je dus bij Hans Anders verschillende lenzenvloeistoffen met bijbehorende lenzenvloeistof doosjes. Velen gebruiken : de twee lage rondjes aan elkaar vast doosje. Daar gaat heel weinig vloeistof in en deze klanten komen om in de vloeistof. Ze krijgen teveel voor een half jaar. Dan heb je nog de half hoge koker lenzen doosje. Die klanten komen netjes rond. En dan heb je het hoge kokertje met de bruistablet die vast zit onderin het kokertje. Die heb ik en dan kom je helemaal niet uit. Waarom noem je het een half jaar pakket terwijl je meer dan 1000 mL te kort komt op een half jaar?

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hans Anders in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hans Anders een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hans Anders

Heeft op 25 juli 2017 om 09:28 geantwoord