Klacht: Te weinig capaciteit voor te veel reizigers

op 29 september 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Elke vrijdagmiddag (nu zo’n 4 weken lang). Zijn de bussen van Groningen naar Heerenveen te snel vol. Het komt ook regelmatig voor dat een bus niet komt opdagen, wat tot gevolg heeft dat er nog meer reizigers bijkomen voor de volgende bus. Een gevolg is dat veel reizigers via Drachten gaan reizen. Dit betekent dat ook deze bussen te snel vol zitten en er weer mensen moeten blijven staan. Zo schuift het probleem door naar meerdere lijnbussen.

De reden waarom ik een klacht indien is omdat een blinde man zo 2x zijn bus niet in kon. Er wordt voor gedrongen om in de bus te komen, niemand die naar deze man omkijkt. De sfeer wordt er niet leuker op. De ‘zwakkere’ mensen van onze maatschappij kunnen niet mee, terwijl ‘sterkere’ aan hun zelf denken.

Extra bussen inzetten in de spits. En al helemaal geen uitval van bussen.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 29 september 2017 om 18:45 geantwoord

Beste WelmoedC,

Wat je omschrijft is inderdaad een bekend probleem. We zijn druk bezig met versterkingsbussen. Op dit moment zijn we aan het analyseren waar wat nodig is en op welkt tijdstip.

Vanwege de vervroegde uitgave van een StudentenOV is het op de lijnen veel drukker dan voorgaande jaren. Scholieren krijgen nu vanaf hun 17e het vrij reizen aangeboden i.p.v. 18e.

Er zijn op meerdere trajecten dus volle bussen. Daarom moet er zorgvuldig gekeken worden naar wat waar nodig is.

Wat jij aangeeft over de blinde man betreuren wij ten zeerste. Ik zal dat intern kenbaar maken zodat dit besproken kan worden.

Excuus voor het ervaren ongemak.

^SH
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door WelmoedC