Klacht: te weinig bussen naar leeuwarden

op 07 september 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Voor de studenten die in leeuwarden naar school gaan en die vanaf joure komen gaan er weinig bussen in het uur. Ook gaan deze bussen binnendoor waardoor je een uur in de bus zit. Er zijn dus ook geen sneldiensten naar leeuwarden vanaf Joure. In de ochtend naar school gaan is dan soms lastig omdat de bus overvol zit en sommige mensen een uur lang moeten staan in de bus. Ik vroeg mij af of dit ook opgelost kan worden door misschien n sneldienst toe te voegen zodat studenten uitgerust en fijn naar school kunnen.

Ik ben tevreden als er meer bussen in het uur gaan of dat er misschien een sneldienst richting leeuwarden zou kunnen worden aangeschaft.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

8 maanden geleden - Goedenavond Vera, Ik begrijp uit je bericht dat lijn 695 van Joure naar Leeuwarden zeer vol is waardoor je met ongemak reist. Dit is minder prettig om te horen. Ik heb er daarom meteen een melding van gemaakt zodat hier verder naar gekeken kan worden. Je kunt overigens ook met lijn 95 reizen vanuit Joure richting Leeuwarden. Groet, ^JE

Arriva

Heeft op 14 september 2016 om 17:44 geantwoord

Groet,
^JE

Heeft op 14 september 2016 om 19:21 geantwoord

De klacht die ik eerder had geschreven is volgens mij een beetje verkeerd begrepen. wat ik precies bedoel is en ik ook nog niet gemeld had

bus 95 gaat 1 keer in het uur vanaf Joure naar Leeuwarden en dat is heel vervelend met de schooltijden en ook zit deze bus vaak vol.
bus695 is wel een goede oplossing zodat er meer mensen rond hetzelfde tijdstip naar Leeuwarden kunnen. Maar het probleem is dat een abonnement niet geldig is in deze bus waardoor je alsnog extra moet betalen.

Dus dan kom je weer terug bij bus 95 die vrij weinig rijd en die binnendoor gaat en je dus wel een uur onderweg bent om naar school te komen vanaf Joure.

ik zou tevreden zijn als er 2 keer in het uur een bus95 zou kunnen komen of een bus die via de snelweg gaat zodat de studenten niet een uur onderweg zijn. Ook denk ik dat dit voor meer mensen geld die met deze bus gaan

Met vriendelijke groet

Alle klachten die gemeld zijn door verawijnsma