Klacht: Te vroeg en proppen

op 20 september 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Beste heer/mevrouw,

Mijn naam is Shaira en ik reis bijna elke dag met Arriva. Ik volg een opleiding in Sittard en woon in Hoensbroek. Ik pak de lijn 40 richting Sittard vanaf de halte Demstraat Heerlen. Deze bus hoort om .56 en .26 te vertrekken.

Het is niet de eerste keer dat ik een klacht indien over jullie, want er wordt blijkbaar niks mee gedaan. Nog steeds gebeurd het te vaak dat de bus 4, 5 minuten te vroeg vertrekt. Behoorlijk wat mensen missen hierdoor de bus, waaronder ik! Hierdoor kom ik te laat op school! Nu kan Arriva denken: ‘als je dat weet, moet je eerder vertrekken’. Nee! Als er tijden op het informatiebord staat horen de chauffeurs zich aan die tijden te houden! Te laat komen kan gebeuren, maar te vroeg vertrekken is in eigen hand!

Als de bus dan eindelijk eens een keer op tijd komt ipv te vroeg, kan ik nog net zitten. De mensen die de haltes na mij instappen, moeten allemaal staan. Proppen dus, want tussen Hoensbroek en Sittard zijn nog heel wat mensen die instappen. Dan wordt er maar door de chauffeurs geroepen ‘even plaats maken!’ WAAR? De hele bus staat propvol! Onverantwoord en gevaarlijk, dat jullie dit laten gebeuren!

Mvg,
Shaira

Gewenste Oplossing:

Ik en vele anderen zullen pas tevreden zijn wanneer:

A. De lijn 40 bij halte Demstraat Heerlen niet meer te vroeg vertrekt en hier dus strenger op wordt gecontroleerd. Ik wil graag op tijd op school komen en niet te laat door Arriva

B. Als de busritten veiliger zijn en mensen niet meer op elkaar geduwd hoeven staan.We zijn mensen, geen sardientjes in een blikje. Één keer een noodrem en iedereen vliegt naar voren! Schakel een verlengde bus in of laat 2 bussen tegelijkertijd rijden. Een tussenbus lost niet veel op, mensen kunnen met die bus ook te laat komen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 20 september 2017 om 08:50 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Shaira,

De tijden van de dienstregeling zijn bij benadering. Mocht het druk zijn op de weg of er is bijvoorbeeld een ongeval gebeurd dan kan er vertraging ontstaan. Het kan ook voorkomen dat het rustig is en dan kan het inderdaad gebeuren dat een bus iets eerder bij de halte is. Aangezien het in sommige gevallen gevaarlijke verkeerssituaties kan veroorzaken mag een bus niet bij iedere halte de vertrektijd op de halte afwachten. Wij adviseren u daarom om minimaal 5 minuten van te voren bij de halte te staan. Excuses voor het ervaren ongemak.

Ik begrijp dat het vervelend is dat bus erg vol zit. Op het moment dat de bus te vol zit of er blijven reizigers bij de halte staan, dan wordt hier een melding van gemaakt door de chauffeur. Met regelmaat worden deze meldingen bekeken om daar waar nodig extra bussen in te zetten. Wij proberen onze bussen zo effeciënt mogelijk in te zetten, hierdoor is het niet altijd mogelijk om grotere of extra bussen in te zetten.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina, of ons Facebookaccount. Je vindt ons onder @Arriva_NL en www.facebook.com/ArrivaNederland

Met vriendelijke groet,

^JP
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Shaira