Klacht: te veel betaald

op 20 maart 2017 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

op 16/01/2017 online ingeschreven bij basic fit zowel partner als ik zelf. partner heeft betaald via PayPal en ik ter plaatse met dat mijn betaling niet gelukt was online wegens server probleem.

we betaalde beiden 29,97€ bij inschrijving nl op 16/01 (maand februari zit daar toen ook al bij promo drie maand aan 5,99€ sporten, de app en sportwater) betaald,partner online en ik bij basic fit zelf.

samen kregen we de coach voor uitleg aangezien we samen uitleg hadden als Koppel betaalden we nog eens ieder 7,59€ op 30/01/3017.

De domiciliering voor maand maart op 13/02 van 14,97€ was geweigerd voor beiden abonnementen. plots probeerde ze op 27/02 opnieuw een bedrag af te houden van 29,94€ voor ieder abonnement maar gelukkig kunnen tegen houden.

tot grote verbazing bij het gaan betalen in fitness zelf moeten we daar plots beiden 34,94€ betalen en dit terwijl wij 14,98€ zouden moeten betalen gedurende de maand februari (geregeld bij inschrijving) en maart en April.

contacteer je de klantendienst en Daar draaien ze rond de pot dat dit laatste bedrag ook nog is uit de aanmeldingskosten bestaat … terwijl deze reeds betaald werden.
eerst zeggen kan er een betalingsbewijs gemaild worden en dan erna durven terugmailen met de vraag wat ik juist Wil?! een rechtzetting natuurlijk.

als hier geen oplossing voor komt dien ik volledig klacht in. doe is even normaal en dit voor twee abonnementen Dan nog wel !

Pas tevreden als basic fit hier volledig een rechtzetting zet!

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 21 maart 2017 om 08:29 geantwoord

Beste Cindy en Ethan,

Bedankt voor jullie bericht.

Ik zal hieronder weergeven hoe de betaling in elkaar zit, wat er is betaald en waarom. Ik hoop dat dit voor meer duidelijkheid zorgt.

Dit geldt precies hetzelfde voor beide lidmaatschappen.

Op 16-1-2017 werd er een online lidmaatschap aangemaakt. Hier werd voor een SMART-lidmaatschap gekozen waar je de eerste 3 maanden slechts € 5,99 betaalt.

De betaling van € 29,97 werd verricht. Dit bestond uit de inschrijfkosten (19,99), de eerste periode (5,99)(februari) en de Pro-App (3,99)(februari).
Ook werd Yanga toegevoegd, waar een aparte betaling voor is verricht van € 7,59 (€ 0,02 teveel). Dit was voor de periode van 16-1-2017 tot 28-2-2017.

Op 24-1-2017 werd een kickstartsessie t.w.v. € 14,99 toegevoegd, die deels met € 0,02 betaald is, omdat dit te veel werd betaald voor de Yanga. De kickstartsessie wordt per persoon betaalt, hier worden de kosten niet gesplit.

Op dat moment stond er een bedrag open van € 14,97. Dit bedrag hebben wij meerdere malen aan proberen te bieden per domiciliëring, maar tevergeefs. Dit werd gestorneerd, waardoor er € 5,- extra aan stornokosten is aangerekend.

Het totale bedrag wat toen open stond was: € 19,97. Dit hebben wij niet proberen aan te bieden.

Op gegeven moment, zetten wij de maand maart klaar met een totaalbedrag van € 14,97 (lidgeld)(Yanga)(Pro-App).
Ook dit totale bedrag (34,94), inclusief wat open stond, hebben wij aangeboden per domiciliëring en werd ook gestorneerd.

Hierna hebben jullie dit bedrag op 7-3-2017 verrricht op de club per bancontact.

Wij zullen voor de maand april weer een bedrag aanbieden per domiciliëring van € 14,97.

Ik zie dat de betalingen hier kloppen, en dat op dit moment alles is betaald.

Fijne dag!

Jessica van Basic-Fit

Alle klachten die gemeld zijn door cindyq