Klacht: Te veel berekende Stook kosten

op 17 januari 2014 over Techem in de categorie Energieleveranciers

Ik woon al ruim 12,5 jaar in de Condorhorst te Leiden. Nooit gekeken naar de stookkosten, dit omdat het allemaal “netjes” gemeten werd.
Nu ben ik deze week alle stookkosten gaan bekijken, ik heb 2001 tm half 2004 weg gegooid door toentertijd vele schulden. Maar ik kan u wel dit zeggen: Ik werkte in die jaren 6 a 7 dagen in de week, was nooit thuis en heb nooit de verwarming aan gehad.
Nu vanaf 2004 dat ik de overzichten eens bekeken heb, ben ik heel erg geschrokken. Ik heb in huis 2 verwarmingen in de keuken, 1 in de slaapkamer en 1 in de woonkamer. Omdat ik op 5 hoog zit, dus overal tussen…stook ik (bijna) nooit !!!!
Nu heeft Techem berekend dat ik me eigen gek stook in de slaapkamer en keuken. Als je kijkt naar de woonkamer, dan sla je stijl achterover pffff.
De meters doen het niet, of lopen door door de zon of de verwarmingsbuizen in de flat. Deze buizen kan je niet uitzetten.
Van de 3 verwarmingen die ik NOOIT gebruikt heb, heb ik “recht” al op 720.000 eenheden. Alles word berekend met 000, dus die 720 blijft gewoon staan als tegoed.
Hoeveel ik gestookt heb of stook in de woonkamer, weet ik niet…maar echt geen 1614000 eenheden per jaar.
Nogmaals, 1 verwarming gebruik ik zelden maar de rest van de 3 NOOT!!!!!!!

Alle meters vervangen en mij een zelfstandige meter geven.
Alle berekende kosten (die al sowieso niet kloppen) vergoeden.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Techem over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Techem in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Techem een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Techem

Heeft op 22 januari 2014 om 13:27 geantwoord

Zeer fijn gesprek gehad met bewoonster, alles is nu duidelijk

Heeft op 01 februari 2014 om 12:18 geantwoord

Klopt helemaal niks van !!!

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Techem beoordeeld.

Bericht van Techem

3 jaren geleden - Misschien kunt u nogmaals contact met mij opnemen want mijn inziens was alles duidelijk. Althans dat gaf u aan tijdens het gesprek.

Alle klachten die gemeld zijn door Stellazwetsloot