Klacht: Te hoge retourkosten

op 17 juni 2017 over Light in the box in de categorie Internetshops - Elektronica

Ik bestel (bestelnummer 1704220722522172) een headset (oortjes: http://www.lightinthebox.com/nl/dzat-dt-05-dubbele-dynamische-3-5-mm-in-ear-koptelefoon-noise-sport-oortelefoon-dj-hifi-bass-headset-oordopjes_p5615497.html).
Bij het uitpakken en uitproberen stel ik vast dat het product:
– al eerder is geopend (en wellicht eerder is gebruikt) en
– het een zeer matige geluidskwaliteit (beroerde hoge tonen) produceert.
Ik besluit het product te retourneren.
Waar ik bij de bestelling €4,23 aan verzendkosten moest betalen, mocht ik voor het terugsturen nu € 11,35 afrekenen bij de postbezorger….. Wat een afknapper!!!

Ik ben "tevreden" wanneer de portokosten voor het retourneren door de firma worden vergoed.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Light in the box over deze klacht.

Bericht van Light in the box

3 maanden geleden - Roland Kok, Wij berekenen geen rembourskosten en/of verzendkosten achteraf. Alle eventuele extra kosten worden berekend door de Nederlandse douane en/of Nederlandse vestigingen van de koeriersbedrijven. Wij ontvangen hier geen cent van. Het wordt duidelijk vermeldt op al onze websites dat er invoerkosten kunnen zijn als men iets in China besteld. Iedere klant kan zich verzekeren tegen alle extra kosten bij het bestellen. Ook dit wordt duidelijk vermeldt. Deze optie is zelfs standaard aangevinkt. Mochten er extra en/of invoerkosten ontstaan en de klant heeft zich verzekerd bij ons tegen deze kosten, zullen deze naderhand door ons terugbetaald worden, daar wij niet van te voren weten wat de douane en koeriersbedrijven in Nederland berekenen. Het weigeren van een bestelling heeft geen zin, want de koerier zal het product hoogstwaarschijnlijk niet terugsturen, Neemt u contact op met de koerier als u een bestelling geweigerd heeft, voordat zij uw bestelling vernietigen. U kunt de aanvraag tot terugbetaling doen via onze klantenservice. Wij adviseren u om zich in te loggen in uw account op een normale pc, want de gegevens zijn niet allemaal zichtbaar op sommige mobiele telefoons. Als u contact wilt opnemen met de klantenservice dan logt u zich in in uw account en dan gaat u naar "mijn bestellingen", u klikt op uw bestelnummer en dan klikt u op "een ticket openen" De klantenservice zal dan binnen 24 uur antwoorden. Mvrgr. Maartje Jansen klantenservice Nederland/Belgie

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Light in the box in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Light in the box een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Light in the box

Heeft op 20 juni 2017 om 17:51 geantwoord

Beste klant,

Onze oprechte verontschuldigingen voor het eventuele veroorzaakte ongemak.

Wij zullen onmiddellijk een volledige terugbetaling van EUR 11.95voor u verzorgen.
De terugbetaling wordt teruggeboekt naar de rekening die is gebruikt om deze bestelling te betalen. De verwerking van terugbetalingen door LightInTheBox.com duurt meestal 3-5 werkdagen en het kan nog eens 7-25 werkdagen duren voordat het geld op uw rekening staat. Als de melding van de terugbetaling niet op uw volgende bankafschrift staat, kunt u contact opnemen met uw bank of met ons.
Aarzel niet om contact met ons op te nemen als u nog meer vragen hebt. Wij helpen u graag.

Alexandru
lightinthebox.com

Alle klachten die gemeld zijn door rolandkok