Klacht: Tas openen

op 13 december 2017 over Dirk van den Broek in de categorie Supermarkten

Goedemiddag, ik heb een klacht over het openen van tassen bij de kassa. Op de televisiereclame zie ik enorm lachende tevreden klanten die dolgraag bij de Dirk komen, mijn ervaring is anders. Ik ga of beter gezegd ging ca 2 keer in de week met mijn rolstoelafhankelijke bejaarde moeder boodschapjes doen. Wij halen eerst haar incontinentiemateriaal en daarna gaan we naar de Dirk . Alle begrip dat er steekproef gewijs gekeken word of er gestolen word! Maar dit al vijf weken lang , 2 keer in de week ? Uiteraard word er nooit iets gevonden wat ik of mijn moeder ontvreemd zou hebben. Moet ik uitleggen hoe stressvol het überhaupt is om met n rolstoel door de winkel te moeten? Geen mandjes, alleen trekmandjes, dus met 1 hand de rolstoel met daarin moeders die twee keer zoveel weegt dan ik, dan geen keuze uit een wat vriendelijkere kassamedewerkster dan degene die haar taken wel heeeeeel erg serieus opvat( enige kassa waar ik met moeders in de rolstoel doorheen kan) moeders vooruit schuiven, schappies op de band, verdeeld tussen haar en mijn boodschappen, en dan als klap op de vuurpijl deze uiterst vriendelijke dame die mij wederom sommeert in mijn tas te MOETEN kijken…..dat daar tot vier keer tenalady inzit die jullie ook verkopen! Maar niet om n bonnetje vraagt ?!
Gisteren dus het besluit om voortaan mijn boodschapjes met moeders maar bij een andere supermarkt te halen! Even voor de goede orde ik ben geen tiener, ik ben zelf 54 en moeders 80.

Als ik tevreden was had ik geen klacht ingediend! Enige mensenkennis is misschien wel op zijn plaats, en na twee keer niets aantreffen, is het misschien een idee om je taken iets minder serieus te nemen. Viel mij overigens op dat twee gekleurde scholieren met rugzak die voor mij stonden niet hun tas open moesten maken. Angst?

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dirk van den Broek over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Dirk van den Broek in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dirk van den Broek een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dirk van den Broek

Heeft op 15 december 2017 om 10:59 geantwoord

Beste mevrouw Treebusch,
Ik kan me voorstellen dat onze tassencontrole als onprettig kan worden ervaren, voor zowel u als voor uw moeder. Graag vertel ik u hier iets meer over. Ons uitgangspunt is dat de tassencontrole op een dusdanige manier moet worden uitgevoerd, dat u nooit het gevoel krijgt verdacht te worden van diefstal. Daarom instrueren wij onze caissières om de tassencontrole zorgvuldig, klantvriendelijk maar ook consequent toe te passen en vragen wij aan al onze klanten in de boodschappentas te kijken. Dit mag u beschouwen als een verzoek en niet als een voorwaarde; u bent dus vrij om te weigeren. Uiteraard is het fijn als u wilt meewerken door bijvoorbeeld de lege tassen op de kassa band te plaatsen. Deze aanpak geldt niet voor (hand)tassen met persoonlijke eigendommen. Uw melding bespreek ik met de supermarktmanager en ik zal vragen of deze u ook nog even belt voor een toelichting.
Met vriendelijke groeten,
Dirk