Mijn Klacht:
Bij het controleren van mijn Vodafone rekeningen blijkt dat er vanaf februari dit jaar elke week € 5,- door Vodafone namens het bedrijf Future Media geïncasseerd wordt.
Klacht ingediend bij Vodafone via een verwijzing naar een online klachtenformulier. Vodafone meldt dat ik mijzelf (althans mijn telefoon) heb aangemeld bij één of andere erotische filmservice via mobiel internet en dat ik daar zelfs ook films bekeken heb….Verder stellen zij dat het mijn verantwoordelijkheid is om me tegen dit soort piraterij te beschermen. Waar blijft de verantwoordelijkheid van Vodafone? Waar staat dat ik getekend heb of toestemming heb gegeven aan Vodafone voor het incasseren van kosten door derden? Via reguliere post wordt me nu een overzicht toegezonden van de data inz. het abonnement alsmede het verbruik. Ondertussen blijft Vodafone echter bij hun standpunt dat het mijn verantwoordelijkheid is. Vreemd verhaal: nog nooit heb ik ‘zomaar’ een abonnement kunnen afsluiten voor welk bedrag ook, zonder ergens voor akkoord te tekenen! En nog vreemder; de eerste maand is het bedrag hoger (per week) dan de maanden hierna! Wie heeft hier ook mee te maken? Ik wil graag in contact komen met andere gedupeerden om samen een vuist te maken tegen deze praktijken! Eén van de afspraken die gemaakt is tussen de Providers (w.o. Vodafone) en Aanbieders (w.o. Target Media/Future Target BV) is dat h) de partijen bij deze Gedragscode zeker willen stellen dat Eindgebruikers niet behoeven te betalen:
– voor Diensten waarvan de voorwaarden vooraf onvoldoende duidelijk zijn gemaakt.
Deze afspraak wordt duidelijk met voeten getreden als men niet eens weet dat men een dergelijk abonnement afsluit!
Gewenste Oplossing:
Restitutie van betaalde gelden aan Future Target/Target Media BV
