Klacht: T-Mobile Thuis

op 20 juni 2017 over Guidion in de categorie Computerwinkels

Vooraf heb ik telefonisch contact gehad om alles af te stemmen op onze wensen en zelf installatie was echter geen probleem, Tmobile levert het pakket en als het ict bedrijf (Guidion) zou bellen dan kon ik aangeven dat de aansluiting al is gedaan. Op 08-05-2017 heb ik een aanvraag ingediend om klant te worden voor de glasvezeldienst van T-Mobile Thuis, echter heb ik ook meteen de Ziggo aansluiting opgezegd en alles zou op 08-06-2017 gerealiseerd moeten zijn. Helaas is dit niet het geval geweest op 24 mei stond er licht op het net, Guidion stuurt op 29 mei een sms dat ze ons niet hebben kunnen bereiken om een bezoek in te plannen, echter was dit niet de afspraak want installatie pakket zou verzonden worden. Na telefonisch contact met Guidion kwam naar voren dat als hen je niet te spreken krijgt dat je aansluiting automatisch opschort ? Hoezo dit was niet de afspraak. Terug bellen naar T-Mobile zei zeggen dat de garantie ineens komt te vervallen als je zelf de aansluiting realiseert ? Hoezo .. dit is vooraf niet vermeld ? Terug met Guidion contact gezocht voor een nieuwe datum zij geven aan doordeweeks maar dat is echter niet mogelijk als internationaal chauffeur van huis is zo is de weekend ook een twijfel geval of je wel of niet thuis bent van je werk. Kortom contract is geannuleerd door miscommunicatie vanuit T-Mobile/Guidion. Nu zitten wij al enige tijd zonder aansluiting thuis en verwachte een oplossing vanuit de klantenservice maar die laat niets horen en als je belt naar T-Mobile Thuis dan maken ze een nieuwe werkorder aan zonder compensatie voor de geleden situatie en een oplossing is er niet?? dus die nieuwe werkorder schiet ook niet op dus ook geannuleerd.

Oplossing is erg simpel, verstuur het installatie pakket zodat wij dit zelf gereed kunnen maken wanneer de klant/contractant het uitkomt (dit gebeurt bij Caiway ook) dat maakt het voor de klant ook flexibeler en mocht de klant er echt niet uitkomen dat de klant dan zelf belt met T-Mobile om erdoorheen te komen stap voor stap, maar dit is echter niet nodig want het stelt niets voor om deze aansluiting te doen, tevens een compensatie voor de gehele situatie zou op zijn plaats wezen zeker om het feit dat wij ook T-Mobile mobiel en tablet (data) klant zijn

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Guidion over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Guidion in behandeling genomen

Bericht van

4 maanden geleden - Geachte heer, Allereerst onze excuses voor deze situatie. Wij zullen deze melding met uiterste zorg behandelen. Wij willen u graag helpen. In uw klacht zien wij terug dat het doordeweeks niet zal uitkomen voor u. Dit vormt geen probleem voor ons, want wij hebben ook experts die in het weekend actief zijn. Deze expert was destijds ook gevonden alleen konden wij u niet bereiken. Nu hebben wij contact opgenomen met T-mobile Thuis en die gaven aan dat de order geannuleerd is. Wij kunnen als installatiepartner van T-mobile Thuis helaas geen nieuwe order aanmaken. Dit kan namelijk alleen via T-mobile Thuis gedaan worden en hiervoor dient u contact op te nemen met T-mobile Thuis, zodat er een nieuwe order aangemaakt kan worden. U kunt T-mobile Thuis op het volgende nummer bereiken 0800 0092. Zodra wij deze order binnen krijgen dan kunnen wij een expert aansturen. Hierbij zullen wij natuurlijk rekening houden met uw wensen. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Azeddine

Reactie van de melder van de klacht Jeffrey/Marco van Schaik/Looye

4 maanden geleden - Geachte Guidion, Allereerst handig dat u de naam van de klant zo publiceert op het web terwijl hier echter ook geen toestemming voor is gegeven! Als u het verhaal van de klant goed heeft gelezen dan ziet u ook dat het weekend niet altijd zeker is gezien de klant internationaal chauffeur is, zo weet u ook dat als de gemaakte afspraak niet kan worden voldaan dat dan automatisch de aansluiting (contract) opschort, dit maakt het weliswaar onmogelijk om een aansluiting te realiseren. Tevens heb ik in de klacht van de klant ook aangegeven dat de werkorder is geannuleerd dus u wist waar u aan toe was terwijl u met T-Mobile contact ging opnemen. Vooralsnog stelt de klant een juiste oplossing in dit probleem, want door een fout van Guidion zelf zit de klant enige tijd zonder telefoon, internet en TV, terwijl nummerbehoud ook is aangevraagd (deze blijft volgens de telecommunicatiewet 2 maanden bevroren). Compensatie naar de klant is redelijkerwijs wel zo netjes. Andere mogelijkheid is dat de klant bereid is om de glasvezel unit door de brievenbus naar buiten te hangen zodat u deze af kunt monteren, en zodra de klant thuis komt dat hij deze weer terug naar binnen haalt. Met vriendelijke groet,

Bericht van

4 maanden geleden - Geachte heer, Wij hebben uw klacht en uw voorgestelde oplossing nogmaals onderzocht. Hierbij nemen wij altijd de voorwaarden in overweging. Uw gewenste oplossing is om het installatiepakket te versturen. Mijn collega heeft u vermeld dat wij slechts de installatiepartner zijn van T-Mobile. Wij verrichten de installatie in opdracht van T-Mobile en versturen geen installatiepakketten. Dit is conform de voorwaarden van T-Mobile en hierover kunt u contact opnemen met T-Mobile. Wij begrijpen dat u als 'internationaal chauffeur' moeilijk bereikbaar bent. Echter, bieden wij u genoeg mogelijkheden om een afspraak in te plannen. Dit kan zowel in de avond als in het weekend, zoals reeds vermeld door mijn collega. Uw garantie vervalt indien u besluit om de installatie zelf uit te voeren. Voor vragen hierover kunt u contact opnemen met T-Mobile. Ook wijzen wij uw aanvraag om de geleden schade te vergoeden af. De voorwaarden zijn aan u bekend gemaakt en kunt u terug vinden op: https://www.guidion.com/terms-and-conditions/ De voorwaarden van de installatie kunt u terugvinden op: https://thuisservice.t-mobile.nl/bestelling/installatie-door-monteur/ Met inachtneming van al hetgeen hierboven vermeld, melden wij u dat wij uw klacht hierbij niet verder zullen behandelen. Voor verdere vragen kunt u contact opnemen met T-Mobile. Zij zijn te bereiken op 0800 0092. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Qasim

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Guidion een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Guidion

Heeft op 12 september 2017 om 11:07 geantwoord