Klacht: Omruil garantie 90 dagen

arieferari op 14 mei 2019 over Swiss Sense in de categorie Bedden

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Boxspring is zeer hard , vooral het midden en rondom, we komen niet uitgerust uit ons bed , tevens met pijn.Swiss heeft bij onze aankoop, 90 dagen omruil garantie gegeven, als men niet tevereden zou zijn.
Op 30 november 2018 in Utrecht is het boxspring set besteld, na advies van de verkoop adviseur, wij hebben nadrukkelijk aangekaart , dat we last hadden van onze oude bed ( vermoeidheid, pijn enz..) en daarom een goede boxspring zochten,verkoper adviseerde deze boxspring set met vlakke bodem en matrassen met koudschuim in en rondom.61 dagen uitgeprobeerd , vanaf dag een ( levering 21 februari 2019) wij beiden last van vermoeidheid em pijn in lichaam tot heden.Via mail hierover melding gemaakt op 23 april 2019 , om gebruik te maken van omruil garantie.Zij verwezen ons naar het filiaal , om nader advies te vragen m.b.t. Om ruilen.Op 25 april zijn we langs geweest en ons probleem neergelegd, deze verkoopster heeft ons wel netjes en duidelijk geadviseerd welke boxspring set het beste zou zijn voor ons en tevens er op gelegen. Uitvoering Royal zou onze klachten kunnen verlichten , was onze ervaring en ook advies van de verkoopster.Alleen vraagt men €1465 extra plus € 60 servicekosten.( omdat dit duurdere uitvoering is t.o.v. eerder gekochte.
Wij zijn er niet accoord mee gegaan met deze oplossing,
Omdat men te veel geld vraagt en schuld bij Swiss sense ligt , daar men destijds verkeerde advies en daardoor verkeerde boxspring heeft geleverd.
De verkoopster zou die dag ( 25 april 2019) melding van maken naar het Hoofdkantoor, dat wij (de klant) niet accoord ging).
Op 2 mei hebben wij via mail een bericht gestuurd naar Swiss sense en uitgelegd wat onze klachten zijn en gebruik wilden maken van 90 dagen omruil garantie en ook omschreven wat ook hierboven staat.

Nog steeds geen reactie ontvangen Swiss sense !

Gewenste Oplossing:

Omdat swiss sense verkoper ons niet het juiste boxspring set gadvieseerd heeft en juist een slechte set heeft verkocht, vinden wij dat Swiss sense het recht kan zetten , door zonder bij betaling om te ruilen met Royal uitvoering , natuurlijk zijn wij bereid service kosten a € 60 te betalen.
Andere mogelijkheid is het verkochte boxspring terug te nemen en het betaalde bedrag terug te storten.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Swiss Sense over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Swiss Sense in behandeling genomen

Bericht van Swiss Sense

5 jaren geleden - Geachte heer Gulveren, Hartelijk dank voor het melden van uw klacht op Klacht.nl. Wij vinden het vervelend om te vernemen dat u tot op heden niet naar wens heeft kunnen genieten van uw slaapsysteem en zoeken graag samen met u naar een passende oplossing. Onze verkoopmedewerkers zullen tijdens een verkoopgesprek altijd samen met u op zoek gaan naar een slaapcombinatie die past bij uw wensen. Indien na levering blijkt dat dit niet geheel de juiste combinatie voor u blijkt te zijn, kunt u aanspraak maken op onze omruilgarantie. Wanneer u gebruik maakt van onze omruilgarantie brengen wij inderdaad €60,- servicekosten in rekening plus een eventuele meerprijs. Omdat uw keuze ditmaal uitgaat naar een duurder slaapsysteem, zullen wij hiervoor de meerprijs van €1465,- in rekening brengen. Dit bedrag had u immers ook betaald wanneer u tijdens het eerste verkoopgesprek voor deze slaapcombinatie had gekozen. Graag vernemen wij of wij de omruiling in gang mogen zetten voor een totale bijbetaling van €1525,-. Met vriendelijke groet, Swiss Sense

Reactie van de melder van de klacht

5 jaren geleden - Beste Swiss Sense, Bedankt voor uw reactie. Het probleem is nu zo; Wij zijn in eerste instantie fout geadviseerd. Wij hebben ons budget en wensen aangekaart. De medewerker heeft de goedkopere uitvoering geadviseerd zonder rekening te houden met blijkbaar onze wensen. Indien wij toen goed geadviseerd waren met een duurdere bed en uitkwamen tot de conclusie dat de royal uitvoering beter bij onze wensen past. Dan zouden wij op dat moment al afhaken en zouden wij elders doorkijken omdat dit boven ons budget is. Dus ook uw aangeboden oplossing lost nog steeds ons probleem op: want wij hebben ( zoals er ook op dag 1 is aangekaart) hier de financiële middelen niet voor. Maar zitten nu met een bed die een slechtere nachtrust biedt dan onze oude bed. Het kan niet zo zijn dat ik nu leid onder het foute advies van uw medewerkers. Mijn inziens kunt u op 2 manieren het fout van Swiss sense oplossen; 1. Bed retourneren en volledig het aankoopbedrag terug betalen 2. Upgrade naar de royal uitvoering waarbij het verschil door jullie wordt vergoed. Het kan toch niet zo zijn dat dit het verkoopbeleid is van Swiss sense? Eerst iets aansmeren alsof het goed past bij de klant en vervolgens op basis van ‘omruilgarantie’ uit te komen op een twee of driedubbel bedrag die sommige klanten niet kunnen betalen en vervolgens klant geen enkele kant meer op kan en de dupe hiervan is. Ik hoop dat u met een maatwerk oplossing komt en niet met standaardoplossingen want het gaat in mijn situatie niet om dat ik zelf nu opeens iets anders wil. Nee. Het gaat in mijn situatie om een fout van Swiss sense waarbij u verwacht dat ik dit vervolgens met bijbetalen moet oplossen. Alvast bedankt! Mvg, de heer Gulveren

Bericht van Swiss Sense

5 jaren geleden - Geachte heer Gulveren, Hartelijk dank voor uw reactie. Wij vinden het erg vervelend dat u niet tevreden bent over het huidige slaapsysteem en dat u het idee heeft verkeerd geïnformeerd te zijn. Onze verkoopmedewerkers zullen een advies geven op basis van onder andere uw eigen wensen, de slaaphouding en tevens het aangegeven budget. Echter blijft dit een advies en besluit u na dit advies en het ervaren van het ligcomfort op onze showroommodellen , over te gaan tot een koopovereenkomst. Wanneer het blijkt dat u binnen de 90 dagen niet tevreden bent over het slaapcomfort kunt u aanspraak maken op de omruilgarantie. Daar het gewenste slaapsysteem een duurdere variant is en meerprijs heeft van €1465,-, dient deze meerprijs plus de omruilkosten van €60,- voldaan te worden. Wij kunnen u hierin niet verder tegemoet komen. Mocht het gewenst zijn dat wij de omruiling voor u in gang zetten voor een totale bijbetaling van €1525,- vernemen wij dit graag. Met vriendelijke groet, Swiss Sense

Reactie van de melder van de klacht

5 jaren geleden - Dan rest alleen nog retour nemen van het geleverde slaapsysteem en het aankoopbedrag terug te storten. Met vriendelijke groet,

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Swiss Sense een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Swiss Sense

Heeft op 14 mei 2019 om 12:46 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

arieferari

Heeft op 18 mei 2019 om 05:14 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Dit is niet de juiste oplossing

Alle klachten die gemeld zijn door