Klacht: Niet huren bij Sunny

Martin2912 op 26 februari 2025 over Sunny cars in de categorie Autodealers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Malaga airport. Sunnycarvoucher maar kennelijk huur via Dollar. Ophalen bij Hertz. En nee bestelde auto niet beschikbaar. Wel electrisch maar geen lijst of link naar laadpunten. Wil je daar druk mee zijn? Wel duurdere auto Sir special price for you only 9€ p day instead of 30, only possibillity. En ja zeuren over extra verzekering. Meteen reisbureau gemaild. Ik moest dan maar claimen en bellen. Moet ik daar druk mee zijn? Jullie leveren niet. Na de vakantie gaat Sunnycars niets doen. Want u hebt getekend en we kunnen het niet achterhalen. Vreemd want ik had ophaalcontract met datum en tijd tot op de seconde meegestuurd. Ook Dollar en Hertz reageren gewoon niet. NIET DAAR HUREN

Gewenste Oplossing:

Extra betaalde kosten teruggestort. 130,68

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Sunny cars over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Sunny cars in behandeling genomen

Bericht van Sunny cars

3 weken geleden - Bedankt voor het delen van je ervaring. Wat jammer om te horen dat je toch voor onverwachte kosten bent komen te staan. Het kan weleens gebeuren dat een medewerker van de lokale partner niet goed op de hoogte is van de voorwaarden van Sunny Cars en toch probeert een extra dienst te verkopen. Om te voorkomen dat je onnodige kosten maakt, staat in al onze communicatie dat dit echt niet nodig is en je gewoon nee kunt zeggen tegen wat je aangeboden wordt. Zodra je een handtekening onder het lokale contract hebt gezet, ga je akkoord met de kosten en is het voor ons inderdaad niet meer mogelijk dit terug te draaien. Indien er problemen aan de balie zijn kun je altijd telefonisch contact met ons opnemen, zodat wij je gelijk van het juiste advies kunnen voorzien. Op ons noodnummer zijn wij 24/7 bereikbaar. Zonnige groet, Patricia

Reactie van de melder van de klacht Martin2912

3 weken geleden - Uw organisatie werkt kennelijk met lokale partners die keer op keer proberen onnodige en oneerlijke verplichtingen op te leggen. Na 8 nachtelijke reisuren gaan bellen om gewoon te krijgen wat overeengekomen is? this is the only opportunity Mij wordt een oplossing opgedrongen die mij op kosten jaagt. U kunt heel goed traceren wie dat geweest is met door mij geleverde stukken. En nee niet waar: een handtekening is alleen geldig als er geen sprake is van bovenwettelijkheid. Gezien uw reactie raad ik dus mensen aan om niet te kiezen voor Sunnycars die kennelijk liever met malafide lokale partners werkt en de klant met de kosten laat zitten dan het gewoon daar en hier eens te regelen. Ik was niet de enige of eerste. SUNNYCARS: DOE HET NIET. Haar partners weten niet zo goed (haha) hoe werkt.

Bericht van Sunny cars

2 weken geleden - Bedankt voor uw reactie. Wij begrijpen dat dit een vervelende situatie is geweest. Wij zijn blij dat u de tijd neemt om uw huurervaring met ons te delen. Dit is voor ons waardevol, want u bent op het moment van huren onze oren en ogen ter plaatse. Dankzij uw mening en ervaring hebben wij de mogelijkheid om ons product te blijven verbeteren en continue te optimaliseren, voor een nog betere beleving in all-in autohuur. We vinden het belangrijk dat de service van de locatie wordt meegenomen in de beoordeling; de service en kwaliteit moet op een hoog niveau blijven. Als je via Sunny Cars huurt, ben je altijd volledig verzekerd. In al onze communicatie staat dat het echt niet nodig is om ter plaatse nog extra verzekeringen af te sluiten. Bij twijfel tijdens het ophalen kun je ons áltijd bellen op ons 24/7 noodnummer. We vinden het heel jammer dat dit toch mis heeft kunnen gaan. Zonnige groet, Britt

Reactie van de melder van de klacht Martin2912

2 weken geleden - Beste zonnige Brit, Helaas negeert sunnycars de klacht. Ik HEB HELEMAAL GEEN EXTEA VERZEKERING AFGESLOTEN hoe hard de sunnymedewerker ook pushte. Het gaat om een ongewenste maar verplichte upgrade. Omdat de bestelde auto cq vervangende mogelijkheden niet beschikbaar waren MOEST IK EEN UPGRADE VAN 131€ accepteren. Dat geld wil ik terug. U besteedt uw zaken uit en het is uw taak om een normale afhandeling te verzorgen. Met door mij aangeleverde documenten weet u tot op de seconde wie daar aan de balie zat, welke auto's beschibaar waren etc,etc. Ik had geen keus dan de upgrade te accepteren. Mijn akkoord was daarmee bovenwettelijk. Lees uw eigen reacties svp terug en constateer met mij dat u er om heen draait, het probleem negeert en niet wil accepteren dat uw of namens u optredend personeel klanten oplicht cq de dupe laat worden. Bij Sunnycars huren is absoluut niet zonder zorgen. Sunnycars HUUR DAAR NIET

Bericht van Sunny cars

2 weken geleden - Sunny Cars vindt de klanttevredenheid belangrijk en staat daar ook bekend om. Daarom hebben wij besloten om u volledig onverplicht de kosten te vergoeden danwel kwijt te schelden. Onze Customer Care afdeling zal contact met u hierover opnemen. U kunt hier geen verdere rechten aan ontlenen, en voorts melden wij u dat wij uw dossier zullen sluiten. Met deze oplossing hopen wij u binnenkort weer op een mooie reis met zorgeloze en zonnige autohuur via Sunny Cars te mogen begroeten. Met zonnige groet, Britt

Alle klachten die gemeld zijn door Martin2912