Klacht: Stuk metaal in Kania Tomatensoep in blik

op 19 mei 2016 over Lidl in de categorie Supermarkten

Terwijl ik een blik Kania Tomatensoep aan het nuttigen was voelde ik een hard stuk tussen mijn kiezen. Eenmaal uit mijn mond genomen bleek het te gaan om een kleine halve metalen ring die nogal scherp was.

Nu heb ik geluk dat ik zelf in de gaten had dat er een stuk metaal in mijn soep zat, maar ik wil niet weten wat de gevolgen zouden zijn als dit scherpe voorwerp zich langs de wanden van mijn maag-darmstelsel zou verplaatsen. Levensgevaarlijk.

Ik vind het uiterst onverantwoord dat Lidl producten verkoopt die niet veilig zijn en daarmee de klant in potentieel gevaar brengt. Het is begrijpelijk dat niet iedere veiligheidsmaatregel waterdicht is. Desondanks had deze situatie voor mij heel lelijk uit kunnen pakken.

Daarom eis ik dan ook een ruime compensatie voor het onverantwoorde risico waaraan ik ben blootgesteld. Een bedrijf met de capaciteit om integer te handelen weet dat een adequate compensatie meer is dan een paar blikken soep. Voor de rest wil ik de beslissing overlaten aan Lidl.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Lidl over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Lidl in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Lidl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Lidl

Heeft op 19 mei 2016 om 08:11 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door Levi.Smeets