Klacht: Stookkosten nog duurder als goudprijs

op 20 september 2017 over Techem in de categorie Energieleveranciers

Ik ben op 02-11-2015 komen wonen in een appartement van ongeveer 50m2 waar ik vorig jaar een afrekening van 2015 heb gekregen van € 157,83 terwijl ik hooguit 1 maand in dit appartement had gewoond. Hier ben ik een klacht over ingediend bij Techem waar ze na herberekening ( verdeling op dagen) tot de conclusie kwamen dat dit en fout was en ik € 11,82 terug kreeg.
Nu heb ik de eindrekening van 2016 ontvangen en wat schetst mijn verbazing, ik moet een bedrag van €.702,09 bijbetalen op een voorschot van € 831(!??). Mijn woningbouwvereniging heeft mijn verbruik vergeleken met de huurders die naast mij wonen, waaronder een mevrouw die de hele dag thuis is en waar ik hele dagen werkzaam ben, en die heeft nog een lager verbruik als dat ik heb. Tevens is het ook nog zo dat ik in 2016 wel een aantal gebruikers heb gehad die warmwater verbruikte van het douchen en nu blijkt dat ik tot nu toe totaal nog meer verbruikt heb dan vorig jaar. Voor mij is dit onbegrijpelijk en ga dit tot op de bodem uitzoeken. Gezien de meerder klachten die er bestaan ben ik bereid om dit juridisch met Techem uit te vechten want deze vorm van oplichting moet aangepakt worden!

Ik wil gewoon betalen wat ik heb verbruikt en dit is eerder hersteld door Techem wat betekent dat er in de doorberekeningen fouten worden gemaakt.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Techem over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Techem in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Techem een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Techem

Heeft op 22 september 2017 om 13:30 geantwoord

Bericht van Techem

1 maand geleden - Geachte heer Haverbusch, Wij kunnen inderdaad zien dat er al een controle op de meters heft plaatsgevonden in juli 2017. Destijds zijn de meters in orde bevonden, wat inhoudt dat onze meters naar behoren functioneren. U geeft aan dat u een hekel heeft aan de hitte in uw woning, dit heeft waarschijnlijk te maken met de installatie in uw woning. Als uw installatie ongewenst warmte afgeeft, zal dit gecontroleerd moeten worden door uw beheerder. Dit kan namelijk te maken hebben met een defect, waardoor uw radiatoren toch warm worden. Echter kunnen wij u aangeven dat er voorgaand jaar op verzoek van uw beheerder een correctie is opgesteld. Dit hebben zij aangevraagd, omdat de radiatoren en radiatorknoppen in de woning vervangen waren in 2015. Er is vervolgens een correctie opgesteld aan de hand van het verbruik van een vergelijkbare woning. Dit is de reden dat er voor uw adres een correctie heeft plaatsgevonden. Voor ons is dit geen reden om te twijfelen aan onze wijze voor het opstellen van afrekeningen. Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Techem Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht haver931

1 maand geleden - De knoppen van de radiatoren zijn in 2016 vervangen aan de hand van eerdere klachten/ onbegrijpelijke rekeningen dus uw informatie klopt niet. U blijft erbij dat alles klopt zoals de meters aangeven maar ik weet zeker dat uw systeem van berekenen corrupt is. Ik baseer dit nogmaals op wat ik weet hoe ik handel mbt mijn warmwaterverbruik en hoe mijn buren dit doen. Ik heb namelijk een overzicht aangevraagd van mijn naaste buren waarvan 1 de hele dag thuis is en deze verbruikt nog minder als wat ik verbruik. Tevens ben ik degene die tot nu toe het meeste verbruikt van dit hele complex. Het betreft hier een bejaardentehuis waar de ouderen dag en nacht de verwarming hebben aan staan. Ik heb gisteren een delegatie van de Alliantie bij mij thuis gehad en vinden het ook erg vreemd en bizar dat ik gezien mijn woonsituatie zo'n hoge naheffing krijg. Dit alles bij elkaar geeft mij de reden om mijn rekening niet te betalen en ga dit ook met jullie juridisch aanvechten!

Reactie van de melder van de klacht haver931

1 maand geleden - Het feit dat uw bedrijf een correctie aanbrengt op deze nota, ondanks dat dit op verzoek van de Alliantie is gebeurd op basis van het vervangen van de draaithermostaten , geeft al aan dat het verbruik van een andere soortgelijk appartement mijn verbruik exorbitant hoog zou zijn geweest. Toendertijd was de Alliantie het met mij al eens dat dit verbruik, gezien mijn woonverbruik, niet klopte. Ik heb vorige week een delegatie van de Alliantie mogen ontvangen en ze waren het weer met mij eens dat deze naheffing een ongebruikelijke verbruik aangeeft alleen zij zijn ook afhankelijk wat jullie berekenen. Ik schijn tevens tot nu toe al net zoveel verbruikt te hebben als dat ik vorig jaar over een heel jaar heb verbruikt. Ik heb nogmaals vorig jaar meer personen in huis gehad dan dat ik dit jaar heb gehad aangezien ik dit jaar alleen dit appartement heb bewoond. Dit alles geeft voor mij nog steeds een reden om deze naheffing niet te gaan betalen en zal dit middels een advocaat tegen uw bedrijf gaan aanvechten.

Bericht van Techem

1 maand geleden - Geachte heer Haverbusch, Bedankt voor uw reactie. Wij zien helaas geen weder vraag meer in uw reactie, hierdoor kunnen wij geen verdure uitleg geven. Indien Alliantie het terecht vindt om een correctie op te stellen, dan kunnen zij hiervoor een opdracht verstrekken. Echter meten de meters naar behoren en zijn er geen afwijkingen gevonden. Wilt u dit verder uitzoeken dan kunt u hiervoor een onafhankelijk bedrijf inschakelen, zoals bijv. TNO. Zonder opdracht van de beheerder kan Techem geen correctie opstellen. Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Techem Klantenservice

Heeft op 07 oktober 2017 om 16:34 geantwoord

Krijg al een tijd geen reactie meer op mijn laatste klacht.

Bericht van Techem

1 maand geleden - Geachte heer Haverbusch, Op 24.09.2017 hebben wij uw laatste bericht ontvangen en hebben hier op 25.09.2017 onderstaande op geantwoord. Geachte heer Haverbusch, Bedankt voor uw reactie. Wij zien helaas geen weder vraag meer in uw reactie, hierdoor kunnen wij geen verdere uitleg geven. Indien Alliantie het terecht vindt om een correctie op te stellen, dan kunnen zij hiervoor een opdracht verstrekken. Echter meten de meters naar behoren en zijn er geen afwijkingen gevonden. Wilt u dit verder uitzoeken dan kunt u hiervoor een onafhankelijk bedrijf inschakelen, zoals bijv. TNO. Zonder opdracht van de beheerder kan Techem geen correctie opstellen. Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Techem Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door haver931