Klacht: Stoel die gereserveerd is en betaald niet gekregen bij inchecken

op 13 juni 2017 over Brussels Airlines in de categorie Vliegmaatschappij

Bij het boeken van mijn vlucht SN2582, d.d. 23-05-2017, gelijk mijn stoel gereserveerd. Ik had stoel 7C gereserveerd en daar €10,00 voor betaald. Helaas werd mij bij het online inchecken stoel 9D gegeven. Heb geprobeerd om deze te veranderen in de door mij gereserveerde stoel, 7C. Helaas lukte dat niet, want deze stoel was al aan iemand anders gegeven. Bij aankomst op Brussel Airport gelijk naar de service balie gegaan van Brussels Airlines en mijn €10,00 terug gevraagd voor deze reservering. De medewerkster kwam met 3 redenen voor het feit dat ik stoel 7C niet had gekregen.
1. Er zou een ander toestel ingezet zijn. Een A320 zou vervangen zijn door een A319. Maakt niet uit, want beide toestellen hebben een rij 7 met daarin een stoel C. A319 is kleiner dan een A320, dus moeten er passagiers die een stoel hebben gereserveerd op de laatste rijen ergens anders geplaatst worden. Maar om deze mensen dan te plaatsen op mijn gereserveerde stoel?!
2. De businessclass zou uitgebreid zijn waardoor ik daar niet mocht zitten. Ook dit klopt niet, want de businessclass bestond uit rij 1t/m 5. Mijn gereserveerde en betaalde stoel bevond zich op rij 7.
3. Mijn reservering zou niet bevestigd zijn door Brussels Airlines, waardoor zij deze stoel weg konden geven aan iedereen. In mijn boekingsbevestiging met referentie 2BIOLB staat toch echt mijn stoel aangegeven. Volgens mij is deze stoelreservering dan toch bevestigd.
Ook vertelde deze medewerksters dat ik via hun website een claim in moest dienen. Heb ik gedaan en het blijft stil na een autoreply van ontvangst. Had niet anders verwacht want er ligt nog een claim ivm extra kosten na een vertraagde vlucht. Na 3 weken een reply gestuurd op de autoreply van Brussels Airlines.. Geen reactie terug. Hierop Brussels Airlines gebeld. De medewerker heeft alles bekeken en zei dat ik recht had op een teruggave van €10,00. Ik zou een mail krijgen en daar moest ik mijn boardingpass naar toe sturen via een reply op deze mail. Heb ik gedaan. De volgende dag gelijk een mail terug gekregen van een andere medewerker met het volgende antwoord:
We sincerely apologize for the inconvenience caused.
Please do note for further queries regarding the case, kindly reply back to the trend of email sent earlier by our customer relations department.

Hierop heb ik terug gereageerd met de afspraak die ik had gemaakt met zijn collega. Kreeg gelijk antwoord terug. Hetzelfde antwoord als hierboven. Nogmaals gereageerd met de vraag of hij wilde doen wat zijn collega mij had beloofd, nl doorsturen van mijn claim en zorgen dat ik mijn €10,00 teruggestort kreeg. En natuurlijk weer gelijk antwoord. Helaas hetzelfde als hierboven. Vandaag nogmaals gebeld met Brussels Airlines om naar het telefoonnummer te vragen van Customer Services om een reactie los te krijgen. Wordt mij doodleuk verteld dat ik alleen maar via de website contact kan leggen met Customer Services. En doe je dat, dan wordt er niet gereageerd. In mijn ogen neemt Brussels Airlines de makkelijkste weg, gewoon niet reageren en dan zijn we ervan af. Krijg hierdoor het gevoel dat afspraken gemaakt met Brussels Airlines van nul of geen waarde zijn en dat Brussels Airlines alleen maar geld binnen wilt halen en verder zijn eigen gang gaat en niets geeft om hun betalende passagiers. Geld is het belangrijkste bij Brussels Airlines, maar aan afspraken/reserveringen houden niet. Ik heb nog 2 vluchten geboekt bij Brussels Airlines met stoelreservering! Ben benieuwd of ik die 2 keren wel de stoel krijg waar ik voor betaald heb!!!??? Mijn vertrouwen in Brussels Airlines is helemaal weg en ik adviseer iedereen die met Brussels Airlines wilt gaan vliegen hier goed over na te denken of er geen ander alternatief is. Ik ben op dit moment al 6 weken bezig met 2 zaken. Deze en de zaak die u ook op deze website kunt vinden onder de kop “Reageren niet op klachten en weigeren te betalen”.

Als mijn €10,00 voor mijn stoelreservering terug betaald wordt

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Brussels Airlines

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Brussels Airlines nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door strassen