Klacht: stilzwijgende verlenging en slechte voorlichting

op 29 december 2017 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Ik heb gisteren ontdekt dat ik vorig jaar een contract been aangegaan met stilzwijgende verlenging na een jaar. Dit is mij nooit verteld tijdens de inschrijving. Het staat ongetwijfeld in de voorwaarden, die ik op het scherm van het inschrijvingsapparaat had moeten lezen door het helemaal door te scrollen. Maar Basic Fit medewerkers weten ongetwijfeld ook dat ik niet de enige ben die na een jaar niet wil verlengen en dan zeker niet nog wil betalen. Zij hadden mij dus over deze voorwaarden mogen informeren. Zeker gezien de moeilijkheid van het lezen van de voorwaarden op het scherm voor aanmelding. Vandaag bij de call center werd ook na aandringen op een klantvriendelijke oplossing star vastgehouden aan de opdracht en de voorwaarden van het contract, zonder enige vorm van flexibiliteit en poging een voorheen tevreden klant ook tevreden te houden. Het gaat mij helemaal niet om de 15 euro die ik nu misloop, maar om de bedenkelijke service die ik bij afsluiten en opzeggen heb gekregen. Ik hoop dan ook dat iemand binnen Basic Fit mij wel met een goed gevoel dit contract kan laten beëindigen. Groeten. Dennis

Ik ben tevreden indien ik helemaal niets meer hoef te betalen. En wanneer nieuwe klanten bij Basic Fit duidelijke uitleg krijgen over de voorwaarden van het contract dat ze aangaan.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 29 december 2017 om 12:30 geantwoord

Beste Dennis,

Bedankt voor je bericht!

Fijn dat we elkaar telefonisch gesproken hebben en dat we tot een passende oplossing zijn gekomen. Bij deze bevestig ik dat we de einddatum van jou abonnement aangepast hebben naar 1-1-2018.

Daarnaast wil ik je danken voor jou feedback ik ga intern bespreken wat wij zojuist ook met elkaar besproken hebben om in de toekomst op een transparantere manier onze leden te kunnen informeren in verband met de einddatum en of het verlengen van hun lidmaatschap.

Ik wens je een fijne jaarwisseling en een sportief en gezond 2018!

Erwin van Basic-Fit

Alle klachten die gemeld zijn door darends