Klacht: Steeds weer geblokkeerd

op 13 februari 2018 over Facebook in de categorie Social Media

Ik word steeds om de haverklap geblokkeerd op Facebook. Vooral als ik mijn mening over politiek geef. Ik mag dus niet van mening zijn dat de grenzen dicht moeten anders krijg ik 30 dagen ban. Toen ik uit de blokkade kwam, zei ik in een bericht dat Facebook aan censuur doet. Mag ook al niet, opnieuw 30 dagen ban.

Ander account aangemaakt, heb een stuk geschreven over roken in de Horeca. Dat ik van mening ben dat ze rookruimten moeten laten zoals het is. Deel het stuk in een groep, vervolgens moet ik mijn foto laten zien, zogenaamd voor de veiligheid. Account uitgeschakeld.

En zo zijn er talloze voorbeelden en ik ben niet de enige die last heeft van blokkades. Als het om politiek gaat en je een rechtse mening hebt wordt je binnen no time geblokkeerd. Ondertussen mogen mensen met een linkse mening alles schrijven, zelfs met geweld dreigen. Die worden niet geblokkeerd.

Iedereen heeft toch recht op vrijheid van meningsuiting? Helaas blijkt dat op Facebook anders te werken.

Dat Facebook eens stopt met het filteren van rechtse meningen. Iedereen heeft recht op vrijheid van meningsuiting. Als je elkaar maar in de waarde laat.

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Facebook

6 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Facebook nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Luca AMN