Klacht: Status klachten

op 01 juni 2018 over Klacht.nl in de categorie Klachtensite

Deze ochtend heb ik een klacht beschreven wat de bezorgdienst DPD betrof. Echter verbaast het mij dat mijn klacht nu bestempeld wordt met de titel ‘Opgelost’, terwijl DPD geen oplossing heeft geboden.

Ik vind het een goed initiatief een algemene site te hebben waar men klachten kan plaatsen en er direct contact kan worden gelegd tussen beide partijen, maar ik vind het incorrect geen inspraak te hebben of een klacht wél of niet is opgelost.

Een aanpassing aan de website waarin de persoon die een klacht heeft ingediend akkoord geeft wanneer een klacht daadwerkelijk is opgelost.

Kijkende naar andere opgeloste klachten lijkt het op dit moment te werken als een van de volgende twee mogelijkheden:
1. Een bedrijf reageert met een oplossing waardoor de status van de klacht automatisch wordt omgezet naar 'Opgelost'.

2. Het bedrijf wat de klacht behandeld kan zelf de status veranderen naar opgelost en op die wijze een klacht gemakkelijk afdoen.

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Klacht.nl over deze klacht.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Klacht.nl in behandeling genomen

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Klacht.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Klacht.nl

Heeft op 02 juni 2018 om 11:18 geantwoord

Hoi teheye,

Bedankt voor je feedback. Ik zie dat DPD inhoudelijk heeft gereageerd op jouw klacht en daarmee de klacht op 'opgelost' heeft gezet. Je kunt de klacht afhandeling van DPD beoordelen met een cijfer, en daarnaast nog een reactie plaatsen zoals je ook gedaan hebt.

[email protected]

Heeft op 02 juni 2018 om 16:23 geantwoord

Beste Tom,

Een inhoudelijke reactie durf ik het zelf niet te noemen, aangezien ze dát herhalen wat ik als klacht beschrijf.

Maar goed, neemt niet weg dat het een toegevoegde waarde zou zijn voor deze website ook de 'klager' mee te nemen in de uiteindelijke bestempeling van een klacht naar 'Opgelost'. Dus niet alleen in een beoordeling van de klachtoplossing met een cijfer. Kijkende naar de gegeven cijfers van de opgeloste klachten, vallen deze over het algemeen erg laag uit. Hier valt dus zeker nog wat te winnen als klachtenwebsite.

Zo vermelden jullie, als klacht.nl, dat 98% van de klachten zijn opgelost. Echter is dit naar mijn mening false advertering, aangezien veel klachten te vroeg worden bestempeld als 'Opgelost', zo ook in mijn geval betreffende de klacht naar DPD.

Ik hoop dat jullie wat doen met de feedback en er een top website van gaan maken!

Groet, Nick

Alle klachten die gemeld zijn door N. Van Well