Klacht: Ontbreken BHV/EHBO

K Gerritse op 30 april 2024 over SportCity in de categorie Sportclub/-school

Donderdag 18 april heb ik mijn enkel zwaar verstuikt bij het vaneen loopband afstappen in Sportcity Rotterdam-Ommoord. Ok, eigen schuld…etc.

Echter, de enige die reageerde op mijn gevloek en geschreeuw was een medesporter. Deze is ook (10 meter verder) bij het personeel van Sportcity gaan vragen of er een BHV’er was en of ze ijs hadden om te koelen. Niet de medewerker, maar de medesporter moest mij vertellen dat ze in de vestiging geen ijs of coolpack of iets anders ter ondersteuning hadden. De medewerkster ging de drankenautomaat vullen.

Toen ik 10 minuten later naar een stoel was gestrompeld, kwam de medewerkster even langslopen en vroeg hoe gaat het. Ik antwoordde letterlijk zwaar kut, waarop ze zei wat vervelend… en liep weg om verder te gaan met het vullen van de drankenautomaat.

Klacht:
– ontbreken BHV’er of iig iemand die eerste hulp kan bieden bij (kleine) ongelukken.
– ontbreken ijs / coolpack of enig ander basismateriaal wat toch een vereiste is in de EHBO-uitrusting van een ‘professionele’ sportschool.
– ontbreken van personeel dat voldoende empatisch vermogen heeft en i.i.g. actief reageert op gebeurtenissen in de sportschool op het moment dat zij daar verantwoordelijk voor zijn.

(Klacht is wel kenbaar gemaakt bij de vestiging, maar niet gemaild, omdat ik geen email adres van de vestiging kan vinden en als je het via de site doet moet je de app vergaande, onnodige toegang verlenen tot mijn gmail-account, emails, adgenda, contactgegevens.)

Géén standaard we hebben uw klacht ontvangen en gaan hier iets mee doen kluitje in het riet antwoord.

Vestigingen (geldt voor meerdere locaties) voorzien van bruikbare EHBO-materialen.
Bewijs van een instructie aan het personeel dat verwondingen belangrijker zijn dan achter een balie op Instagram zitten of een drankenautomaat vullen.
Duidelijk signaal op de sportschool dat er te allen tijde een BHV\'er aanwezig is.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Reactie van de melder van de klacht K Gerritse

1 maand geleden - De arrogantie… de overgang van FitForFree naar SportCity betekent dus wel een verhoging van het lidmaatschap met ca 30% maar een halvering van de service en professionaliteit.

1 maand geleden - Er is een nieuwe brief gegenereerd voor de klacht over SportCity
Download hier uw brief

Alle klachten die gemeld zijn door K Gerritse