Klacht: spelpunt – kraken – vals spel

BenvM op 13 januari 2018 over Spelpunt Bingo in de categorie Internet Games

Het gebeurt bij spelpunt regelmatig dat als iemand zijn minst slechte kaart troef maakt, de maat dan ’toevallig’ boer – nel blijkt te hebben. En zo komen ook andere hoogst onwaarschijnlijke ’toevalligheden’ in bijna elk spel vaak voor. Iedereen ziet dat zoiets geen toeval kan zijn en dus regent het van de beschuldigingen van vals spel en skypen. Het bederft de sfeer en haalt de gezelligheid er wel af.
Ook het aantal keren dat iemand ’toevallig’ 4 boeren krijgt en de partij daarmee gewonnen heeft, komt ongeveer elke 5 spellen wel één of meer keren voor. Bij ons op de klaverjasclub heb ik dat in twee jaar tijd dat ik er het kraakspel doe, nog geen enkele keer zien gebeuren. Het is zonneklaar dat de kaarten bij spelpunt ‘gestoken’ zijn.
De reden kan zijn dat het spelpunt team niet in staat is om het spel beter te programmeren. Maar in dat geval moet daar dan toch nodig aan gewerkt worden.
Een andere reden kan zijn dat voor slechte spelers de aardigheid er op deze manier niet zo snel af gaat. Maar als dat zo is, zijn er toch wel elegantere manieren dan ‘gestoken’ kaarten rond te delen. Bijvoorbeeld spelers met een lage winst/verlies verhouding een hogere bonus toekennen bij binnenkomst dan spelers met een hoge winst/verlies verhouding. Of meer punten doen toekomen bij winst. Dan hebben slechte spelers ook een voordeel, zonder spelbederf of oneerlijk delen.
Daarbij vraag ik me af hoe het dan bij spellen als Bingo zit.

Ik hoop van harte dat dit probleem snel wordt opgelost, zodat er bij spelpunt echt gezellig gespeeld kan worden.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Spelpunt Bingo

Reactie van de melder van de klacht

6 jaren geleden - Dank klacht.nl voor uw snelle actie. Ik begrijp van u dat spelpunt weigert om op mijn klacht in te gaan. Ik denk dat de zaak daarmee duidelijk is. Ze ontkennen niet dat er met de spellen gezwendeld wordt. Ik las dat spelpunt 80 medewerkers heeft. Voor een volautomatische website? Wat doen die mensen daar? Klachten behandelen? Nee dus. Die mensen spelen met verschillende spellen mee en bepalen zelf wanneer ze willen winnen, om zo argeloze spelers punten afhandig te maken die ze dan weer moeten bijkopen. Ik zag dat er ook bij klachtenkompas van de consumentenbond een hele serie klachten over spelpunt was gemeld. Het is je reinste cybercriminaliteit. Ik zal dit doorspelen naar de officier van justitie, afdeling cybercriminaliteit. Het kan niet moeilijk zijn om deze malversaties te bewijzen door belastend materiaal bij spelpunt in beslag te nemen en (oud?) medewerkers te verhoren. Ik hoop dat de mensen achter deze zwendel een flinke tijd de gevangenis ingaan.

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Spelpunt Bingo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door