Klacht: solvabliteitsverklaring

op 18 september 2017 over ING in de categorie Banken

Na anderhalf uur in de rij te hebben gestaan bij de ING Dordrecht om een simpele verklaring stuurde de bankmederwerker mij weg om het maar via internet te proberen.
Mijn ouders gaan verhuizen naar een aanleunwoning en de woningstichting heeft opeens bedacht dat er een solvabilteitsverklaring moet komen, anders geen huurovereenklomst.
Mijn ouders zijn al op leeftijd hebben bij de ING een spaarrekening en natuurlijk nooit schulden gehad of leningen.

Als wij dit simpele documentje in Dordrecht op kunnen halen.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 18 september 2017 om 16:25 geantwoord

Hi Leanne,

Vervelend dat je niet gelijk een Solvabiliteitsverklaring mee kon krijgen.

Een Solvabiliteitsverklaring kun je inderdaad gemakkelijk via de Chat, Social Media (Facebook/Twitter) of telefonisch aanvragen. Mijn collega's kunnen dan de Solvabiliteitsverklaring per mail of per post versturen. Dit scheelt bezoekjes aan ons kantoor en het duurt niet lang!

Hebben jouw ouders eigen Mijn ING inloggegevens? Want het is belangrijk dat zij vanuit hun account contact met ons opnemen. Mochten jouw ouders geen Mijn ING inloggegevens hebben dan kunnen jullie samen telefonisch contact met ons opnemen.

Ik hoop dat je er zo uit komt en dat je ouders snel een Solvabiliteitsverklaring in huis hebben zodat er een huurovereenkomst kan komen.

Vriendelijke groet,
Rialda
ING Webcare

Heeft op 18 september 2017 om 22:39 geantwoord

Ik moest alsnog naar mijn ouders rijden omdat de ING een telefonisch gesprek met mijn ouders eisten om daadwerkelijk vragen te stellen, ze zijn beide stok doof dus dit was weer geen eenvoudig gesprek.
We waren die middag alreeds bij de ING geweest, dus daar konden de vragen terplaatse gesteld worden omdat de eis was van de ING dat ze persoonlijk moesten verschijnen.
Ik hoop dat het nu in orde komt, deze oude mensen zijn stik nerveus geworden, terwijl ze nog nooit ook maar een keer in hun leven rood hebben gestaan, nooit schulden hebbben gehad en een spaarrekeing hebben bij de ING,
Leanne

Bericht van ING

1 jaar geleden - Hoi Leanne, Ik begrijp volledig dat je ouders hier nerveus van worden. Geen zorgen, dat is niet nodig. Zoals Rialda al uitlegde zijn er ook manieren om digitaal met ons in contact te komen. Uit privacyregels is het niet mogelijk dat jij deze verklaring aanvraagt bij ons, maar als ze via social media of de chatfunctie contact opnemen, dan komt het helemaal in orde. Ik hoop dat ze met veel plezier in hun woning mogen trekken! Vriendelijke groet, Roos ING Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Leanne Groen