Mijn Klacht:
Vandaag heb ik mijn rijbewijs ge-upload op mijn ( voormalige account op Snappcar ), en ja hoor. Mijn account werd binnen 5 minuten gedeactiveerd. Ik hoorde vanuit verschillende mensen uit mijn omgeving ( in dit geval mensen met een buitenlandse naam ), dat zij hetzelfde als ik vandaag hebben meegemaakt. Vandaag heb ik het helaas zelf ondervonden.
Ik vind dat Snappcar discrimineert en etnisch profileert. Waarom ik dat zeg? Ik heb het erg druk in mijn dagelijkse leven, dat ik wel al 3 weken geleden een profiel had aangemaakt, maar vandaag pas mijn rijbewijs had ge-upload, omdat wij gaan verhuizen en een busje wilden huren.
Contact gehad met Snappcar. Die zeggen dat de computer op bepaalde criteria selecteert. Ik weet als geen ander hoe een computersysteem werkt! De input gegevens ( vooraf geselecteerde data in dit geval ) die Snappcar zelf invoert, wordt door het systeem toegepast…
Ik hoop dat er meerdere mensen zijn zoals ik. Ik zou zeggen:
Laten we hier wat aan doen.
Saber
Gewenste Oplossing:
Dat ik een auto kan huren zonder dat er naar mijn afkomst en of achtergrond en of naam wordt gekeken. Ik geloof dat dit het geval is bij Snappcar, omdat ik geen nette en duidelijke uitleg en antwoord heb gekregen, behalve dat de computer selecteert op bepaalde criteria. Een computer wordt door een mens ingesteld. In dit geval door Snappcar zelf.
