Klacht: Geen levering, geen communicatie tuintegels verkeerde inschatting levering

Mjj deuss op 22 april 2025 over Slimbestraten.nl in de categorie Tuin

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Helaas tot nu toe slechte ervaring met de levering van 55 vierkante meter tegels van ruim 2100 euro. bestellen ging goed maar de levering helaas niet.
Heb gevraagd of de stenen in onze straat afgeleverd kunnen worden dagen van tevoren. Na paar dagen een reactie dat deze op een andere plek 500-600 meter verder neergezet zouden worden op drukke weg. Op dezelfde weg vlak bij ons huis was ook mogelijk geweest.
Geprobeerd uit te leggen en geen optie is en als dit zo blijft dat ik deze dan annuleer, wat ze binnen enkele seconde ook gedaan hebben zonder verder iets te vragen.
Er was totaal niemand te bereiken om hierover te sparren omdat zelf met een 18 meter grote vrachtauto dicht bij ons huis te lossen. Begrijp dat 18 meter lang is maar deze komt wel een andere straat in vlak bij ons huis.
Niemand reageert op mijn verzoek contact op te nemen om de situatie te bekijken en evt ergens anders neer te zetten.
Achter ons huisadres is er genoeg mogelijk om de te plaatsen en 40 meter van onze tuin.
Na vele malen bellen niets wijzer geworden en kost het mij een vrije dag en de statenmakers moeten ook betaald worden.
Nu zelfs nog 97 euro annuleringskosten betalen omdat ik niet wilde dat ze zo ver van mijn huis geplaatst zouden worden
Er waren meerdere opties maar omdat je niemand te spreken krijgt komt er geen oplossing.

De mogelijkheid was om samen met google maps te bekijken wat de mogelijkheden geweest zouden zijn.
Er staat een inrijverbod voor vrachtauto’s na 100 meter en dus niet waar deze 18 meter vrachtauto moet zijn. Zelfs kan hij nog rectsaf gaan ipv rechtdoor. In dezelfde straat rijdt de vomar met 18 meter.
Beetje klantvriendelijke instelling was wel op zijn plaats geweest.
Ook mijn buurvrouw heeft tegels besteld en zal wel op dezelfde manier gaan en zal ze moeten afzeggen.

Nu geen tegels, kosten 97 euro, geen tuinman die vd week aan het werk kan wat ook geld kost.

Veel reacties verstuurd via een ticket maar ook daar geen reacties op. Ook gebeld en werd de verbinding steeds verbroken (storing zeggen ze) Daarnaast nog wel iemand aan de telefoonlijn kunnen krijgen die de vraag zou uitzetten en terug zou bellen. uren verder maar geen reactie.

Nu misschien met spoed op zoek naar ander bedrijf en denk de buurvouw ook 🙁

UPDATE 22-4-25 1300 uur
Medewerkers zegt niet in discussie te gaan over de aflever plek in overleg met de klant. Vreemde zaak en je krijgt ook niemand te pakken die hierover wil discuceren. Vervoerder ook niet te benaderen vogens slimbestraten terwijl hun de opdracht geven. Nu hopen dat ze de 2132,63 euro terug storten 🙁 Zal wel lang gaan duren heb ik het vermoeden of misschien wel niet . gezien de slordige cominucatie en afhandeling.

Kost mijn vrijedag, ergens anders tegels bestellen binnen 5 dagen, tuinman afzeggen kost ook geld.

Datum van ervaring: 22 april 2025

Gewenste Oplossing:

Z.s.m. geld terug met annuleringkosten 97 euro , wagen was niet eens vertrokken

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Slimbestraten.nl over deze klacht.

Bericht van Slimbestraten.nl

3 weken geleden - Beste Marco, Wat vervelend om te horen dat u niet tevreden bent over onze serviceverlening. Wij geven u graag een reactie. U heeft op 11 april een bestelling bij ons geplaatst. Tijdens het bestelproces geven wij duidelijk aan dat wij alleen rijden met vrachtwagens van 18 meter lang en dat u, indien u twijfelt of uw adres bereikbaar is, hierover gelijk met ons contact op dient te nemen. Dit heeft u echter pas op 18 april gedaan, toen u van ons een bericht ontving dat het transport was ingepland voor vandaag, 22 april. U heeft uw vraag ingediend op vrijdag 18 april na 18:00, dus na sluitingstijd. Wij waren dan ook niet direct in de gelegenheid hierop te reageren. Toen u uw adres aan ons heeft doorgegeven, heeft mijn collega doorgegeven tot hoever de vrachtwagen zou kunnen komen. Dit is inderdaad altijd ter beoordeling van de planningsafdeling. U heeft vervolgens het volgende bericht teruggestuurd: HAEMSTEDELAAN AFZETTEN ANDERS ANNULEREN MARCO Zoals eerder aangegeven kunnen wij de bestelling niet afleveren op de Haemstedelaan en dus hebben wij uw bestelling, op uw duidelijke verzoek, geannuleerd. Pas na de annulering (waarbij uw bestelling dus van de wagen af moest worden gehaald) heeft u gevraagd om overleg, maar helaas konden we de annulering voor vandaag niet meer terugdraaien. Een annulering op de dag van levering betekent inderdaad dat er kosten in rekening worden gebracht door de transporteur. Ook hierover hebben wij u voorafgaand aan het plaatsen van de bestelling geïnformeerd. Wij vinden het bijzonder vervelend dat u niet tevreden bent, maar wij menen goed gehandeld te hebben zowel conform onze algemene voorwaarden, als volgens uw eigen verzoek. Met vriendelijke groet, SlimBestraten.nl

Reactie van de melder van de klacht Mjj deuss

3 weken geleden - Beste, Ik heb inderdaad zelf gecanceld omdat de tegels 600 meter verder geleverd zouden worden. Op dezelfde weg maar dan vlak bij onze woning was ook mogelijk maar contact een overleg was niet mogelijk Zelf bij mijn achtertuin waar de vomar met 18 meter rijdt was zelfs mogelijk geweest. Helaas geen communicatie mogelijk omtrent de levering. Helaas al meerdere klachten gelezen op internet gedeeltelijke terugbetaling heeft plaatsgevonden maar mis nog 100 euro ongeveer Slimbetraten probeerd zich eruit te lullen maar services en communicatie is onmogelijk. over het restant heb ik rechtshulp ingeschakeld want ben het niet een meet het betalen van levering en annulering omdat de wagen dichterbij en zelf vlak bij mijn tuin kon komen. Rechthulp zegt dat ik gelijk heb en niet mijn fout is dat het trp geen contact heeft opgenomen zoals ik gevraagd heb ik in de ticket staat die ik gedownload heb. Rust niet eerder totdat ik alles terug heb.

Alle klachten die gemeld zijn door Mjj deuss