Klacht: A-keuze tegels besteld, mi B-keuze gekregen

Shiva77 op 04 mei 2025 over Slimbestraten.nl in de categorie Tuin

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

In de afgelopen maanden kocht ik betontegels bij Slimbestraten. Via Internet en niet op locatie, maar bekeek de foto’s van klanten, de voorbeeldtegel en stelde duidelijke vragen. De belangrijkste was over het verschil tussen een Exclutontegel en de tegel van Redsun, die ik uiteindelijk bestelde. Het antwoord was ook duidelijk: geen verschil, alleen een niet aangebrachte toplaag die extra vuilafstotend is. De Exclutontegel zag ik hier in de buurt bij een bedrijf op display, ik vond hem perfect, dus durfde zo de bestelling aan. Ik zag geen toegevoegde waarde in het bedrijf bezoeken en de tegel daar op display te bekijken, want daar worden toch de beste uitgestald. Wat ik nu heb gekregen had daar niet tentoongesteld geweest, dat weet ik zeker!

Wat ik kreeg loog er niet om..

Ik bestelde 67m2 tegels en met ruim de helft van de tegels is wel iets mis. Heel scherpe randen of randen die al lichtjes afgebrokkeld zijn, butsen in de toplaag en van de randen en grindophopingen in de tegels zelf. Het was zo erg dat de tuinman aannam met een B-keuze tegel te maken te hebben, dus mij na 1x vragen of het ok is dat er een randje op de tegel zit met rust liet. Waarschijnlijk heb ik toen een tegel gezien met een niet heel scherpe rand, anders had ik hem direct gemaand te stoppen met leggen.

Na contact te hebben gehad met Slimbestraten, is er hier een vertegenwoordiger geweest van Redsun. Totaal onverwacht, dus voldoende voorbereiden ging niet. Ik werd overvallen en kon mijns inziens niet voldoende de plekken goed laten zien. Hij keek maar kort naar de tegels en zijn antwoord was dat de stukjes van de randen tot legschade werden bestempeld en ik de tegels had geaccepteerd door ze te verwerken. De ophopingen grind zijn normaal voor een budgettegel, dus moet ik dat maar accepteren. Na zojuist de tekst op de site van Slimbestraten nogmaals te hebben gelezen, de tekst bij de tegels die ik heb besteld, maak ik nergens op uit dat ik met een budgetproduct te maken heb. In tegendeel; dit is volgens de informatie 1 van hun beste producten en ook uit de reviews maak ik niet op dat deze dingen spelen met deze tegel. Wat mij het gevoel geeft dat reviews gefilterd worden, want het geleverde spreekt de tekst tegen. Of ik ben de enige met deze pech. De tegel zou fijn zijn voor de voeten, maar dat is hij niet. En een tuinman die ik sprak gaf aan dat deze tegels door de ruwe toplaag snel vuil zullen trekken. En in de tekst staat vuilwerend. Blij ben ik niet met de oplossing: een nalevering van 1 pallet van dezelfde tegel. Uit een andere badge, dus waarschijnlijk ook met kleurverschil. Kan wel janken; voor het eerst gaf ik al mijn geld uit aan een compleet nieuwe tuin en mijn terras is nu al een doorn in mijn oog.

Ik hoop dat we via deze site tot een betere oplossing komen, want van nog meer van hetzelfde word ik niet blij.

Gewenste Oplossing:

Een andere tegel en een vergoeding voor het verwijderen van de oude tegels en het leggen van de nieuwe.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Slimbestraten.nl over deze klacht.

Bericht van Slimbestraten.nl

2 weken geleden - Beste Linda, Wat vervelend om te horen dat u niet tevreden bent over de geleverde tegels. Dit is uiteraard niet wat wij nastreven. Natuurlijk kan er altijd wat mis gaan en wanneer dit gebeurt proberen wij dit altijd op te lossen. Er is echter wel een belangrijke voorwaarde; de tegels dienen nog niet verwerkt te zijn. Wij vermelden dit op diverse plekken op de website en in onze voorwaarden, zodat u hier van op de hoogte bent. U geeft aan dat de tuinman u 1x een tegel heeft laten zien met een lichte beschadiging, maar verder niet. Wij vinden dit een bijzonder vervelende situatie, maar zoals u wellicht zult begrijpen is dit SlimBestraten niet aan te rekenen. Op uw verzoek is een medewerker van Redsun bij u langs gekomen om de situatie te beoordelen. Hij heeft inderdaad enkele randbeschadigingen geconstateerd, maar deze kunnen ook zijn ontstaan tijdens de verwerking. Desondanks is u, volledig uit klantvriendelijke overwegingen, een volledige pallet tegels aangeboden. Nu u de tegels reeds heeft verwerkt en ook niet is vast komen te staan dat deze beschadigingen voor het verwerken al aanwezig waren, waren wij noch Redsun hiertoe verplicht. Het spijt ons dat u niet tevreden bent over deze oplossing, maar wij kunnen u helaas geen andere aanbieden. Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, SlimBestraten.nl

Reactie van de melder van de klacht Shiva77

2 weken geleden - Beste, Ik ben nog bezig met Rechtsbijstand om te kijken of de door jullie gestelde voorwaarde kan worden gehandhaafd op het moment er sprake is van productiefouten. Iedereen mag voorwaarden opstellen, maar deze mogen alleen worden gehandhaafd wanneer deze niet in strijd zijn met de wet. Laatste prefereert altijd. Zodra ik hier meer over hoor, laat ik dit weten. Naast de beschadigingen aan de zijkanten, die inderdaad het gevolg kunnen zijn van het leggen (wat ik nog steeds bestrijd ivm de goede naam van mijn erkende hovenier), zijn er ook schades aan bovenkant en ophopingen van grind. En hele scherpe randen en randen die geerodeerd zijn. Hier hoor ik jullie niet over en deze kunnen geen gevolg zijn van het leggen. Welke lastiger te zien zijn omdat het gaat om een gemêleerde tegel. De tuinman had al tegels apart gelegd, maar de wat minder grote beschadigingen kon hij daardoor minder goed zien. Al zijn deze wel degelijk aanwezig en gaan in de toekomst problemen geven. Redsun claimt dat grindophopingen mogen in dergelijke tegels, aan deze kant zegt men van niet. Dit geeft nl ook gedoe met zagen. Dus kom ik op een productiefout. Die al aanwezig was en nooit door het leggen kan zijn veroorzaakt, dus lijkt de door jullie gestelde voorwaarde dan niet van toepassing. Jullie stellen deze immers omdat er anders niet duidelijk is of de schade komt door jullie of de verwerker. Waar jullie in deze reactie niet op ingaan is de stelling dat de tekst en de reviews op jullie site misleidend zijn. Deze tegel zou 1 van jullie beste producten zijn, maar ik blijk een bugetproduct te hebben ontvangen. Dat staat niet op de site en ook tijdens het allereerste telefoongesprek kwam dit niet naar voren. Het enige verschil tussen de duurdere versie van Excluton en deze tegel zou zijn de ontbrekende EXTRA toplaag, maar na ontvangst is er veel meer aan de hand. De schades bovenop, scherpe randen die ook niet door het leggen kunnen zijn ontstaan en de grindophopingen komen bij Exclutontegels niet voor. Dus blijf ik bij mijn standpunt dat ik verkeerde info ontving en het hier om productiefouten gaat. Ook zie ik deze nergens terug op foto's. Ik zou een duurzame tegel hebben ontvangen die fijn zou zijn voor de voeten en in elk geval enigszins vuilwerend, maar alles behalve dat is waar. Ik ga dan ook niet akkoord met alleen 1 pallet (wat ook niet klopt, ik zou bij akkoord nog het juiste aantal tegels doorgeven die ik nodig had) en ben voornemens dit voor te leggen aan een geschillencommissie. Ook op mijn tegenvoorstel is niet gereageerd. Groeten, Linda Baan.

Reactie van de melder van de klacht Shiva77

1 week geleden - Inmiddels kreeg ik vandaag reactie van de leverancier van Slimbestraten. Niet van Slimbestraten zelf, terwijl ik toch hier mijn tegels heb besteld. En zij degene zijn die een tekst op hun site publiceren die niet juist is of volledig. En van Consuwijzer heb ik vandaag begrepen dat ik een procedure kan starten voor het ontbinden van de overeenkomst op basis van misleiding icm met het verstrekken van een ondeugdelijk product. Van de leverancier van Slimbestraten kreeg ik vandaag een mail met wederom halve waarheden. Ze gaan niet in op mijn volledige klacht en proberen mij weg te zetten als een emotionele vrouw, die het allemaal niet meer snapt. De afspraak die zij eerder met mij maakten om voldoende tegels te leveren om de ondeugdelijke te vervangen wordt ook al half teruggedraaid, terug naar 1 pallet. Terwijl er toch duidelijk werd afgesproken dat ik het juiste aantal tegels nog zou doorgeven. De reden dat ik worstel met dit voorstel is omdat de leverancier heeft aangegeven dat de kans groot is dat ik dezelfde tegels krijg aangeleverd, ik wrs met kleurverschil kom te zitten omdat ze uit een andere batch komen en ik de legkosten uit eigen zak moet betalen. Wat ik allemaal onbegrijpelijk vind. Men hamert nog steeds op maar een deel van de klacht (vermeende legschade en de voorwaarde dat verwerkt geaccepteerd is), maar ik zoek ondertussen met een jurist uit of ik te maken heb met een ondeugdelijk product of misleiding. In dat geval vervallen de voorwaarden, dus ook die van verwerkt is geaccepteerd. En dan mag Slimbestraten wel alles vergoeden en nieuwe tegels leveren. Ik begin inmiddels wel emotioneel te worden, als in boos. De hele manier van benaderen is beneden alle peil. Ik zal de mail van de leverancier vooralsnog niet openbaar maken, maar deze liegt er niet om. Puur indekkerij voor als het tot een zaak komt. Waarin men nu al niet eerlijk is en mij in diskrediet probeert te brengen. Als ik daar al doorheen prik..

Alle klachten die gemeld zijn door Shiva77