Klacht: slechte voorlichting

op 20 maart 2016 over Pearle in de categorie Opticïens en brillen

Ik draag al jaren lenzen met een plus sterkte en wilde nu ook wel een mooie bril erbij. Met de mooie aktie van Pearl 50% korting op een montuur dus op weg naar Pearl. Daar een mooi montuur uitgezocht en afspraak voor een oogmeting gemaakt. Hiervoor terug gegaan en de oogmeting gedaan, hier kwam de sterkte uit +3.00 met 0.5 cylinder, dezelfde sterkte als de bril die ik al had ((goedkope leesbril) alleen zonder cylinder en waar ik goed mee zie! Mijn vriendin raden de cylinder af omdat zij dat ook ooit een bril had gekregen met cylinder en daar niet goed mee zag. Meteen terug gegaan naar de Pearl om aan te geven dat ik geen cylinder wilde en het advies was dat ik een 0.5 cylinder niet zou merken. 2 weken geleden was de bril klaar en opgehaald en opdat moment had ik mijn lenzen in. Thuis gekomen de bril uitgeprobeerd en ik kom op afstand goed zien maar voor dichtbij niet. Ik ben de volgende dag terug gegaan naar Pearl en wat blijkt nu dat er een verafziende bril is gemaakt en dat ik eigenlijk waarschijnlijk een varilux nodig heb omdat er een plus sterkte voor dichtbij is en een plus sterkte voor veraf is. Dat wist ik dus helemaal niet omdat ik altijd gewoon een plus sterkte had. Ook werd er nu gezegt “gezien mijn leeftijd (47) kon dat wel zijn dat ik varilux nodig heb”, dat is met de oogmeting helemaal niet terspraken gekomen. Uit coulance wilde Pearl de prijs van varilux glazen min de glazen die ik nu heb dat ik het verschil bijbetalen, dit wilde ik niet omdat ik geen varilux glazen wil, ik zie tenslotte goed met een goedkoop leesbrilltje. Toen kwam Pearl met een tweede optie om een “foute” bril te maken en daarvan 1 glas te betalen wat ongeveer honderd euro is. Ook hier ben ik het niet eens omdat ik niet goed ben voorgelicht.

Nieuwe oogmeting en gratis niieuwe glazen zonder cylinder.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Pearle over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Pearle in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Pearle een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Pearle

Heeft op 21 juli 2016 om 14:19 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door MjKok