Klacht: Slechte service na bezoek service centre Deventer.

op 30 januari 2014 over Media Markt in de categorie Electronica Winkels - ketens

Op 26 augustus 2013 een laptop aangeschaft bij de Media markt in Hengelo. De verkoper adviseerde om mij te laten registreren in het Media markt klantenbestand, mocht ik in de toekomst problemen krijgen dan was een kassabon niet nodig want het systeem was overal inzichtelijk.

Afgelopen dinsdag de 21e van januari stopte ik de lader van mijn laptop in het stopcontact en tot mijn verbazing gingen de stoppen eruit conclusie; kortsluiting in de lader en hij werkte naderhand niet meer.

Vandaag de 23e van januari ben ik na schooltijd met een klasgenoot langs de Media markt in Deventer gegaan aangezien ik student ben van het Saxion in Deventer en de vestiging in Deventer voor mij op de route lag. Ik stap met de klasgenoot van mij het service centrum op de Boreel binnen. Eén klant stond in de winkel met een service medewerkster te praten en een andere medewerker stond met een koffie machine van de winkel te prutsen omdat deze niet functioneerde. Het eerste wat mij opviel is dat er geen contact met ons werd gemaakt, zoals een vriendelijke begroeting.

De vrouw voor mij had een probleem met een kabeltje van haar tablet (kosten online 5,95 voor nieuw kabeltje). De service medewerkster vertelde de klant dat het kabeltje opgestuurd moest worden en dat dit 7 werkdagen zou gaan duren. De vrouw reageerde verbaasd en vroeg om een nieuw kabeltje omdat dit immers onder de garantie zou vallen. De medewerkster kon de vrouw geen nieuw kabeltje mee geven omdat deze perse opgestuurd moest worden naar Samsung. Naar mijn idee kost opsturen meer dan een nieuw kabeltje geven aan de klant de Media markt krijgt toch immers van Samsung een nieuwe. Er ontstond enige discussie en er werd een extra medewerker bijgeroepen.

Hier begonnen voor mij al de eerste ergernissen voordat ik zelfs maar aan de beurt was. Namelijk.1 Geen begroeting 2 Wordt niet geholpen af allerminst te woord gestaan.3 Tien minuten wachten. 4 De discussie moeten aanhoren. 5 Andere medewerkers alleen aandacht voor de koffiemachine.
De extra medewerker nam het van de vrouwelijke medewerkster over, maar tot mijn verbazing ging de vrouwelijke medewerkster niet mij helpen maar die andere collega die bezig was om het koffie apparaat te repareren.
Ik en mijn klasgenoot konden het bijna niet geloven…. Is een defect koffie apparaat nu belangrijker dan een klant die nu al meer dan een kwartier staat te wachten zonder ook maar op een moment te woord is gestaan door een van de medewerkers?

Vervolgens komt er een nieuwe medewerker van achter aangelopen en gaat achter een monitor staan die op de informatie balie is bevestigd. Ook deze medewerker begroet ons niet en ik zei tegen mijn klasgenoot dat ik het zat was. Ik liep direct naar de medewerker achter de monitor en ik vroeg of er nu eigenlijk is iemand mij kon helpen.. heel erg netjes was ik op dat moment niet meer aangezien ik er al meer dan 20 minuten stond zonder ook maar op een moment aangesproken was door een van de medewerkers.
De medewerker vroeg aan mij wat hij voor mij kon betekenen. Ik vertelde hem dat ik afgelopen zomer een laptop had gekocht bij de Media markt in HENGELO!! en dat de oplader het had begeven.

Het eerste wat je normaal als medewerker zegt is oo wat vervelend voor U maar nee dit gebeurde niet. Hij vroeg om mijn achternaam en woonplaats. Ik vertelde dit en hij zei dat er een monitor op mijn naam stond, ik vertelde hem dat dit van mijn vader was en dat ik immers een laptop heb gekocht en geen monitor!! Na flink gezoek kon hij mij niet vinden in het systeem wat wel zou moeten zijn aangezien de medewerker in Hengelo mij dit had verteld.

Toen zei ik weer.. dat ik de laptop in Hengelo had gekocht waarop de medewerker ineens zei; ‘Oow heb je hem in Hengelo gekocht ja dan sta je hier inderdaad niet in het systeem’ Ik zei dat ik een kwartier geleden ook al zei dat ik hem in Hengelo had gekocht maar een excuus bleef uit. De medewerker in kwestie kon mij verder niet helpen en ik moest maar terug komen met de kassabon of toch maar naar de vestiging in Hengelo gaan. Ik reageerde verbaasd omdat mij is verteld dat ik overal terecht kon en dat ook een kassabon niet nodig was omdat ik immers in het systeem zou staan. De medewerker had immers ook kunnen bellen naar Hengelo of ik daar in het systeem stond.

De propositie van de Media markt luidt: ‘Ik ben toch niet gek’ deze is dus niet juist.. jullie zijn wel gek want met deze dramatische service verlies je immers veel klanten. Investeer liever meer geld in de deskundigheid en de service van de medewerkers dan die verschrikkelijke reclame spotjes. Mijn propositie is dan ook; Een tevreden klant is de beste reclame.

Dat de klant altijd op NUMMER 1 staat in plaats van een defect koffie apparaat, dat klanten altijd netjes aangesproken worden als ze de winkel binnen komen lopen en op het moment dat een klant in een systeem wordt gezet deze ook in alle vestigingen kan worden terug gevonden. Mocht je er samen niet uitkomen, of is er geen garantie dat er dan een alternatief geboden wordt, zoals bij de eerste klant een gratis kabeltje of tegen een redelijke prijs een andere. Is toch allemaal niet zo moeilijk? Ik ben toch niet gek?

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Media Markt nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door J Dijkman