Klacht: Slechte service bij problemen levering via Kiala AH ophaalpunt

op 06 februari 2014 over Bol.com in de categorie Online Warenhuizen

Ik ben zeer ontevreden over de levering door Kiala bij een AH winkel. Klacht betreft zowel Bol.com als Kiala.

Volgorde handelingen:
do 09-01-14 mijn bestelling gedaan voor 23.00u van voorradige artikelen.
za 11-01-14 mail gehad dat pakket naar kiala is overgebracht met link voor afleverstatus.
za 11-01-14 03:31uur bestelling is aangekomen op het sorteercentrum.
En hier bleef het bij, status blijft staan op ‘Pakket wordt getransporteerd’.
ma 13-01-14 ik stuur een bericht naar BOL.com en naar Kiala over waar mijn pakket is/blijft. Met de mededeling dat ik het wo 15-01-14 nodig heb, het is ons verjaardagscadeau voor onze dochter die 7 jaar wordt.
di 14-01-14 ik ontvang van BOL.com een antwoord dat ik nog enkele dagen moet wachten, er zal wel vertraging bij Kiala zijn.
Van Kiala hoor ik niks op mijn bericht. Nog eens een bericht gestuurd, maar weer geen antwoord. Bellen naar Kiala kan niet, dus ik sta machteloos om te achterhalen waar mijn pakket is.
wo 15-01-14 onze dochter is jarig: sorry papa en mama hebben je cadeau niet. Kunt u zich een voorstelling maken van deze mededeling aan een jarig kind??
do 16-01-14 Vandaag staat de status bij Kiala nog steeds op ‘Pakket wordt getransporteerd’.

Ik ben zelf naar het afhaalpunt gereden. Daar was vandaag en gister geen Kiala geweest. Ze gingen kijken in de kast.
Ja hoor daar stond mijn bestelling. In het systeem stond niks over ontvangst van de bestelling door Kiala aan AH winkel. Ik heb mijn spullen nu uiteindelijk in huis doordat ik zelf er achteraan gegaan ben. Het bleek dus dat mijn pakket wel ruim voor de verjaardag al aanwezig was bij het afhaalpunt, alleen weet niemand mij dat te melden. De verjaardag is voorbij dus de schade van een grote domper is geleden. Ben hier zeer teleurgesteld over, heb er een heel naar gevoel aan over gehouden.

Ik vind dat BOL.com, die wel in contact staat met Kiala, op zijn minst een navraag had kunnen doen hoe het zit met de levering. Zij kunnen (in tegenstelling tot mij) wel in contact komen met Kiala, ze zijn immers de opdrachtgever van verzenden van het pakket.
Ik bestel 7 dagen van tevoren een cadeau voor ons kind welke voorradig is. Het pakket ligt al sinds zaterdag bij Kiala en als ik dan maandag aan BOL dit probleem met vraag voorleg krijg ik als antwoord: wacht nog maar even af en als het do de 16e er nog niet is dan moet ik zelf opnieuw contact opnemen, dan pas zouden ze gaan kijken.

do 16-01-2014: mail hierover gestuurd naar Bol.com. Krijg volgende dag (17-01) antwoord dat ze ook niet hadden kunnen achterhalen bij Kiala waar mijn bestelling ter waarde van ruim 160 euro was. Hoe vreemd…dus diegene van Kiala die aflevert bij een afhaalpunt noteert ook niet in een systeem dat het bij die betreffende winkel is??? Lijkt me onmogelijk. Verder melden ze dat Bol contact zal opnemen met betreffende Kiala punt om dit te voorkomen in de toekomst…en ik krijg een korting op een volgende bestelling van maar liefst….schrik niet….het bedrag van 2,50 euro!!

Vandaag, maandag 20-01-2014 krijg ik eindelijk (na een week) een korte e-mail van Kiala dat ik over de levering alleen met Bol.com contact op kan nemen en niet met Kiala.
Hoezo…Bol zegt dat ze niks na konden gaan!

Leuk detail: als ik nu op de link druk van de bestelstatus via Kiala dan zegt Kiala nu nog steeds: ‘Pakket wordt getransporteerd’. Prima administratie toch..mijn dochter speelt inmiddels al een paar dagen met het betreffende pakket. Maar niet dankzij de ‘service’ van Bol.com en Kiala!

Geen afschepingen zoals: Bol: wij konden ook toen niet nagaan waar uw pakket was. Kiala: neem contact op met Bol. Beiden hadden me tijdig kunnen zeggen dat het pakket al op het afhaalpunt was aangekomen. Ik wens dus geen smoesjes, geef eerlijk toe dat het totaal fout gegaan is.
Een hogere compensatie dan de luttele 2,50 euro is wel gepast.
Update: er is mij gevraagd telefonisch te handelen, ik wil dit niet. Graag oplossen per internet.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Bol.com over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Bol.com in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Wilma2014

3 jaren geleden - duurt net zo lang als leveren....

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bol.com een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bol.com

Heeft op 06 februari 2014 om 16:27 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

Inmiddels heeft u met ons contact gehad.

Bol.com Webcare team

Heeft op 06 februari 2014 om 20:03 geantwoord

Geen contact gehad, alleen verzoek per mail om mijn telefoonnummer door te geven. Dit wil ik niet, en heb hierboven ook aangegeven per mail gecontacteerd wens te worden. Daarna nooit meer iets vernomen, dus klacht is niet opgelost, er is geen contact geweest. Service van BOL.com wordt slechter en slechter!

Er is dus niks gebeurd n.a.v. melding klacht op klacht.nl.
Systeem geeft aan dat klacht opgelost is, maar dit is NIET WAAR!

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Bol.com beoordeeld.

Reactie van de melder van de klacht Wilma2014

3 jaren geleden - Systeem geeft aan dat klacht opgelost is. Bol heeft niks gedaan, dus klacht is zeker NIET OPGELOST!

Alle klachten die gemeld zijn door Wilma2014