Klacht: Slechte service bij niet leverbare producten

op 18 mei 2020 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Op 15-4-2020 2 loungestoelen met een set van 2 grote en 2 kleine kussens met slopen besteld.
Op 22-4 werd er geleverd, maar geen slopen.
Via messenger bij Ikea nagevraagd waar die bleven.
Door de drukte bij TNT kon Ikea geen nalevering meer starten, omdat er gewoon geen levercapaciteit meer was. En of ik een week later nog eens zou willen vragen om te leveren….
Jawel, dus ipv gewoon te zorgen dat je een bestelling plaatst en die bij de klant laat leveren wanneer er weer mogelijkheid is, laat je die klant steeds opnieuw de vraag stellen?? Heel apart..

Op 2-5 heb ik opnieuw het verzoek gedaan om te leveren. Omdat de slopen in het centrale magazijn niet op voorraad waren, heeft de helpdesk ze voor me besteld in het Amsterdamse filiaal en ze zouden zsm geleverd worden. Mooi, zou je denken.
Op 14-5 worden de slopen geleverd… helaas alleen de kleine slopen. Zonder enige mededeling vanuit Ikea wat er met de 2 grote slopen is.
Opnieuw contact opgenomen via Messenger. Er blijkt nog steeds geen voorraad te zijn van de slopen voor de grote kussens. En of ik binnenkort maar weer eens contact wil opnemen om de -reeds door mij betaalde- slopen opgestuurd te krijgen.

Wat is dat voor een slechte service? Als iemand iets besteld en betaald heeft, ga je er toch voor zorgen dat er geleverd wordt zodra producten voorradig zijn?
Daar moet de klant toch niet iedere keer opnieuw naar hoeven vragen? En waarom niet zelf melden dat er maar 2 slopen geleverd worden in de nalevering, zelfs geen kaartje of briefje in het pakketje… Zeer onprofessioneel opgezet.
Een andere optie zou zijn dat er bij de bestelling contact wordt opgenomen met de klant om te melden dat een deel niet beschikbaar is en misschien een andere kleur slopen voor te stellen, want in andere kleuren zijn ze schijnbaar wel leverbaar als ik de site zie.

Levering ontbrekende 2 slopen of set van 4 andere kleur slopen

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Dodi D