Klacht: Slechte klantenservice van booking, na oplichting door accomodatie!

SluiterE op 16 november 2017 over booking.com in de categorie Online Reisbureaus

Eind september/begin oktober met vriendinnen een weekend Londen naar Brick Lane apartment. Een kamer voor 4 personen, met eigen badkamer op een goede locatie. Wat wilde wij nog meer?
Eenmaal aangekomen blijkt dat we de sleutel voor de kamer elders moeten ophalen. Wanneer we op dat adres aankomen blijkt dat we daar moeten slapen, we kunnen niet meer terecht op onze geboekte locatie. Het alternatief is een locatie veel verder van een metrostation af, en in een slechte buurt. Daar komt nog eens bij dat we de badkamer moeten delen. Al met al niet wat we hebben geboekt, we zijn het er dus ook niet mee eens. Contact gehad, maar er is geen andere mogelijkheid dan dit accepteren, want er wordt geen alternatief geboden, en het is al laat. We moeten contant betalen (er is geen alternatief!), en doen dit voor de eerste nacht. Dit geeft ons evt. de mogelijkheid de tweede nacht toch nog elders te overnachten. Dan blijkt ook nog eens dat de kamer niet op slot kan! Al met al geen succes, en na de eerste nacht dan ook besloten op zoek te gaan naar een hotel elders.

Eenmaal terug na een verder prima weekend Londen, blijkt dat de accommodatie (Brick Lane apartment) ons als ‘no show’, heeft geregistreerd, waardoor alsnog het hele bedrag wordt afgeschreven!! Oftewel we worden opgelicht door de accommodatie! Je moet contant betalen, er is geen alternatief, en dan ook nog gewoon het bedrag van de creditcard laten afschrijven. Makkelijk geld verdienen.

Hierover contact gezocht met de klantenservice van booking.com. Als snel wordt duidelijk dat omdat wij geen bon hebben van onze contante betaling het ons woord tegen dat van Brick Lane Apartment is. Daarna wordt het contact met de klantenservice ronduit slecht, en is bijna onbeschoft te noemen. Op normale vragen geen reactie, maar steeds weer een standaard mail als reactie. De verschillen tussen meerdere ontvangen mails zijn bijna niet te vinden. Maar antwoorden op vragen blijven uit. Als je vraagt om een meer persoonlijk contact, verzenden ze dezelfde mail gewoon nog maar eens in het engels. Al met al een zeer onprettige situatie.

Wij zijn door situatie veel extra geld kwijt, en lopen ook nog eens korting uit een kortingsactie mis, omdat we geregistreerd zijn als een ‘no show’. Wat ons betreft zeer onterecht, en wij willen graag samen zoeken naar een passende oplossing.

Wij zijn tevreden als er meer fatsoenlijk en persoonlijk contact komt met de klantenservice, en antwoord op onze vragen. En wanneer ze een redelijke vergoeding geven voor de extra gemaakte kosten, in ieder geval de misgelopen 30 euro uit de kortingsactie.

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over booking.com

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over booking.com nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door