Klacht: Slechte klantenservice

op 05 juni 2021 over Tui in de categorie Online Reisbureaus

TUI heeft op 2 juni jongstleden mijn geboekte reis naar Duitsland die 25 juni zou aanvangen plotseling via email geannuleerd.

Omdat TUI geannuleerd heeft heb ik recht op terugbetaling. Daarvoor moet ik een restitutieformulier invullen. Op de site van TUI staat dat in de mail een link zou moeten staan naar het restitutieformulier. Nou deze link is in de mail niet aanwezig. In MIJNTUI staat deze reis nog gewoon als zou hij doorgang vinden. Een restitutieformulier is nergens te vinden.
In de TUI app staat de boeking na een aantal dagen als geannuleerd, met een aantal faq’s waar naam rest formulier wel in voorkomt maar niet waar deze staat. Dan maar bellen, maar dat is een nodeloze opgave: vanwege drukte wordt de verbinding steeds verbroken. of de wachttijd is langer dan 30 minuten. Dan maar online via de virtuele assitsent geprobeerd. Maar deze assistent is heel erg dom, hij is niet in staat om maar iets wat ik intik te begrijpen en komt met antwoorden die volkomen irrelevant zijn. Dan maar live chat geprobeerd. Doch ook dit is hopeloos, er blijkt kennelijk nooit een medewerker te zijn die de chat opneemt.

Enkele dagen later is het toch gelukt om een klantenservice medewerker aan de telefoon te krijgen. Maar deze mevrouw vind het maar vervelend dat ik mijn irritatie uit over de gang van zaken.
Als ik gewag maak van de missende link in de mail, zegt ze verongelijkt: ik heb de mail niet gemaakt. Over de TUI app zegt ze: weet ik niks van, gebruik ik nooit. Dit zijn toch de foute antwoorden!! Mevrouw stelt dat ze het gesprek maar vervelend vind, ze kan zich niet zo vinden in mijn ongenoegen. Had ze gezegd: ik begrijp uw ongenoegen en we gaan proberen het beter te doen, dan was de discussie beeindigd. Ik heb alleen netjes gezegd waar het op staat zonder te schelden of zo!
Kennelijk vergeet TUI dat de klant altijd koning is!. Dat is binnen de klantenservivce nog niet zo doorgedrongen. Voor mij zo snel geen TUI meer!

Mischien excuus?

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tui

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tui nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door JanBrm