Klacht: Slecht geinformeerd door TUI en waardoor wij niet konden reizen

op 25 mei 2021 over Tui in de categorie Online Reisbureaus

Wij hebben geboekt bij TUI. Alles zorgvuldig doorgelezen. TUI adviseert APP te downloaden. Heb ik dus gedaan. Bij mijn boeking in de APP gekeken naar Belangrijke informatie Daarin staat bij belangrijke informatie voor Griekenland: Een geldig paspoort of Nationale ID is benodigd. Geen visum benodigd

1. Sinds 1 juli 2020 schijnt al een zgn. PLF te moeten worden ingevuld. Als de app dit had vermeld, dan had ik dat gelezen en gedaan.

2. Op de website staat het bij mijn boeking wel meer expliciet een verwijzing vermeld. Maar TUI adviseert de APP te downloaden, waarin mijn boeking staat vermeld en waarin wij alles kunnen terugvinden, maar dus niet dat een zgn. PLF nodig is.
3. Nadat de APP was geïnstalleerd, heb ik 3 berichten gehad van TUI. Een SMS waarin staat de app te downloaden. En in chat van de app ook 2 berichten ontvangen, met het bericht dat ik bijna vertrek en dat TUI voor ons klaar staat. Maar niet één keer aandacht voor het feit dat een PLF nodig is.

Ik ben tevreden, wanneer:

- TUI haar klanten beter informeert. Ik ben vast niet de enige die zonder LPF naar Schiphol is gekomen. Ik lees veel en grondig alles door. Maar raar om en de app én de site door te moeten lezen. Ik ben echt goed digitaal onderlegt, maar toch weggestuurd van Schiphol, ondanks alle grondige voorbereidingen

- Tui mij schadeloos stelt. Ik ben een deel van mijn vakantie kwijt. En moet veel extra kosten maken om als nog 8 dagen weg te kunnen i.p.v. 11 dagen.

- Excuses maken aan mijn echtgenote. Mijn vrouw heeft keihard in de zorg en specifiek op de corona-afdeling gewerkt. Zij was hard aan vakantie toe. Maar TUI meldt zich niet thuis en reageert op een manier als of wij een stel idioten zijn, die moeten weten dat een PLF nodig is. En als je dat niet weet, dan heb je zogenaamd niet goed de stukken doorgelezen.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tui

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tui nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door [email protected]