Klacht: Slecht advies, geen coulance

op 25 januari 2017 over Swiss Sense in de categorie Bedden

Eind 2013 een swiss sense bed aangeschaft, helaas blijken de matrassen nu al defect, te weten de schuimrubber zijbalk. Monteur is wezen kijken en geeft aan dat deze klacht snel weer terug zal zijn als er wederom 2 nieuwe matrassen geplaatst gaan worden (kosten 150€). Beter zou zijn 1 groot 2 persoons matras, kosten 250€.

Kortweg worden we op kosten gejaagd ivm de aflopende garantie, terwijl we verkeerd geadviseerd zijn.

Tot overmaat van ramp: telefonisch gesproken en zouden we teruggebeld worden voor een afspraak. Adres, telefoonnummer, alles gecheckt.

Plotseling, net voor kerst, gaat de bel. Toevallig een dagje thuis, vriendin ziek op bed. Swiss sense. Helemaal niet bekend dat er een afspraak was gemaakt, want we waren nog niet gebeld.

Desbetreffende monteur heeft voor de deur in de hondenpoep gestaan. De monteur wist hiervan, want deze heeft uitvoerig zijn voeten geveegd aan de deurmat, die wij weg hebben kunnen gooien. Ook de traploper moesten we uitvoerig reinigen.

Enfin, monteur gehad het geconstateerd en kwam met de oplossing, afbouwen garantie, 150€ voor 2 nieuwe matrassen, en eventueel 100€ extra voor een enkele 2 persoons, ivm de nieuwe hoes.

Hoe kan het, dat een bedrijf als swiss sense, eerst verkeerd advies levert, daarna weer eens 250€ willen verdienen, en ook hun fouten niet toegeven.

Kosteloze vervanging 2x 1 persoons voor 1x 2 persoons.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Swiss Sense over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Swiss Sense in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Jovak

6 maanden geleden - Swiss sense heeft na het plaatsen van deze klacht, begin dit jaar, telefonisch contact opgenomen. Er werd gesuggereerd dat de aangeboden prijs reeds een coulance was, maar ondanks alles werd er enkel nog een extra korting gegeven op de nieuwe hoes. Ik blijf erbij dat Swiss Sense zijn plicht heeft verzuimd om goed advies te geven en nu dan ook, onder coulance, hoop dat Swiss Sense zijn aansprakelijkheid neemt om alsnog de matrassen te vervangen. Swiss Sense wilde overigens alleen de extra coulance geven als de klacht op klacht.nl werd verwijderd. Ik hoop, door te lezen dat de klacht nu via klacht.nl in behandeling is genomen, alsnog op de gewenste oplossing van een kosteloze vervanging.

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Swiss Sense een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Swiss Sense

Heeft op 25 juli 2017 om 12:04 geantwoord

Order komt uit 2013. op basis van adresgegevens in combinatie met achternaam klant geen order terug te vinden. Misschien order op ander adres geplaatst. Er geldt een omruilgarantie van 90 dagen op de matrassen wat betreft de hardheid, dit geldt niet op het formaat. Er kan altijd gekeken worden of er een uitzondering gemaakt kan worden, echter kan dit na 3-4 na aankoop niet kosteloos.

Alle klachten die gemeld zijn door Jovak