Klacht: Oplichting huurperiode en aftanken

[email protected] op 28 september 2015 over Sixt in de categorie Autoverhuur

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Na de huur van een auto op Rotterdam airport werd er 1 dag te veel huur berekend en ten onrechte een volle tank diesel gerekend tegen een, ook nog eens, veel te hoge prijs. Ik heb eindeloos moeten mailen om het geld terug te krijgen. Van enige compensatie of vergoeding van mijn uren is geen sprake. Sixt komt er bij heel klanten mee weg. Pas als iemand echt vasthoudend is zoals ik dan corrigeren ze de rekening. Wat mij betreft gewoon oplichting waarmee ze de omzet aardig opschroeven.

Gewenste Oplossing:

Vergoeding van mij uren ter hoogte van € 200,- om SIXT te helpen met de adminstratie.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Sixt in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Sixt een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Sixt

Heeft op 30 september 2015 om 08:12 geantwoord

Geboden Oplossing:

Dhr Bockting heeft ons via e-mail gecontacteerd en volgens de documentatie van Sixt was het voertuig niet teruggebracht met een volle tank en was hiervoor 33 liter brandstof getankt door de vestiging. Dhr. Bockting heeft deze kosten betwist en na uitvoerig onderzoek is geconstateerd dat een verkeerd brandstofniveau in de auto was weergegeven bij het inleveren en zijn de aftankkosten gecrediteerd. We hebben excuses aangeboden en Dhr. Bockting een upgradevoucher aangeboden voor het ongemak en de genomen moeite om ons te melden dat deze kosten onterecht zijn belast. Daarnaast is op 03-07-2015 in de eindfactuur een huurdag gecrediteerd op basis van informatie van Dhr. Bockting dat het voertuig later was opgehaald als stond geregistreerd in het contract. Voor Sixt is deze case opgelost en zijn de wijzigingen doorgevoerd waarnaar Dhr. Bockting heeft gerefereerd.

[email protected]

Heeft op 05 oktober 2015 om 21:54 geantwoord

De suggestie van Sixt dat het aan de brandstofmeter van de auto ligt is niet juist. Het ligt aan de personen die de brandstofmeter aflezen en de factuur sturen en daar bij ook nog eens een dag huur te veel berekenen. Vervolgens blijven ze ontkennen totdat ze er echt niet meer omheen kunnen. Dat is oplichting wat mij betreft. Ik heb Sixt al lang geleden gemaild dat ik geen dat ik geen upgrade voucher wil hebben omdat ik geen huurauto meer nodig heb. Ik heb inmiddels een leaseauto. Ik wil gewoon een vergoeding voor de hulp die ik Sixt heb moeten bieden bij de administratie. Ik heb inmiddels ongeveer 15 mails verstuurd en het is nog niet afgerond.

Bericht van Sixt

9 jaren geleden - Naar aanleiding van bovenstaande reactie van Dhr Bockting refereren we naar het feit dat de case bij Sixt is afgerond op basis van de eerder gemelde oplossing. We hebben onze excuses aangeboden voor de verkeerde vermelding van het brandstofniveau van de brandstofmeter. De kosten voor het aftanken zijn gecrediteerd na uitvoerig onderzoek alsmede de huurdag die gecrediteerd is op basis van de informatie die Dhr. Bockting heeft gegeven. Voor het ongemak is een upgradevoucher aangeboden en we hebben Dhr. Bockting bedankt voor de tijd die Dhr. Bockting heeft genomen om ons te wijzen op de verkeerd berekende brandstofkosten en de extra gerekende huurdag zodat we dit konden uitzoeken en bespreken met de vestigingsmanager. Sixt geeft geen verdere geldelijke vergoeding dan de reeds verwerkte korting die is gegeven.

Alle klachten die gemeld zijn door