Mijn Klacht:
L.S.,
28 februari jl. heb ik een auto gehuurd op Tenerife.
Ik had het vermoeden dat het huurbedrag dubbel was afgeschreven van mijn VISA-account. Rentalcars (de organisatie waar ik de reservering had geplaatst) maakte mij echter duidelijk dat dit handelde om extra’s die ik zou hebben bijgeboekt. Verbazing alom, daar ik niet beter wist dan dat ik voor 75,= euro extra verzekeringsrisico had afgekocht.
Daar wij het zeker wilden weten om welk bedrag het handelde, heb ik nog speciaal bevestiging gevraagd aan de balie-medewerkster aldaar (mevr. Acosta Quinonez) of dit bedrag correct was. Ook mijn vrouw had dit zo begrepen.
Daar de rekening een bedrag toonde van 276,43 euro ging ik er vanuit dat dit het totale bedrag zou zijn, daar ik via Rentalcars het huurbedrag van 201,= reeds had betaald.
Temeer een aparte situatie daar ik nu 275,= euro “verzekering” heb betaald, voor een huurauto die 201,= aan huur heeft gekost.
Daar uw site spreekt van het reserveren van een borgsom ( “Als extra zekerheid wordt naast de betaling een borgsom gereserveerd, die tot drie keer de huurprijs kan bedragen.”) is het voor ons als klant niet duidelijk wat nu feitelijk afgeschreven gaat worden en wat niet. Mede hierdoor zijn wij accoord gegaan met de (ietwat lange) bon die ons is overhandigd, er vanuit gaande dat de mondelinge afspraak zoals aan de balie gedaan (en bevestigd) door uw medewerkster ook zou leiden tot een uiteindelijke betaling die overeenkomt met deze afspraak.
Wij hebben contact opgenomen met zowel Sixt als Rentalcars. Zij spelen elkaar de bal toe en zijn niet bereidwillig contact met elkaar te hebben over het oplossen van dit probleem.
Gewenste Oplossing:
Wij zijn tevreden als Rental Cars en Sixt, als zakenpartners, contact met elkaar leggen, gezamenlijk dit probleem netjes oplossen en het teveel afgeboekte bedrag (a 200 euro) op korte termijn ! keurig aan ons terug betalen!
