Klacht: Servicekosten niet vergoed, belachelijke klantenservice

op 15 mei 2020 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

26 Maart plaatste ik een bestelling bij IKEA om deze op te halen in Utrecht. Meteen nadat ik mijn bestelling controleerde, zag ik dat ik vergeten pas om een nokpan toe te voegen aan mijn bestelling. Ik belde daarom naar de klantenservice en vroeg of het nog mogelijk was om deze toe te voegen aan mijn bestelling, omdat ik anders opnieuw 9,99 servicekosten moest betalen. Deze meneer vertelde mij dat dit niet mogelijk was, maar dat ik wel de bestelling kosteloos kon annuleren. Dit heb ik gedaan, en heb ook een bevestiging gehad dat dit goed gelukt is en het geld binnen twee weken op mijn rekening zou staan. Na twee weken stond het geld nog steeds niet op mijn rekening en niemand wist wat er mis was gegaan. Uiteindelijk hebben ze een dossier aangemaakt en 24 april ontving ik het bedrag terug op mijn rekening, maar dan -9,99, dus niet zoals de klantenservice mij beloofd had. Zojuist heb ik weer met de klantenservice gebeld en die mevrouw vertelde mij dat ik dan helaas onjuiste informatie heb gekregen, omdat dit nooit teruggestort wordt als de bestelling al klaar lag. Ik heb haar aangegeven dat deze zeker nog niet klaar lag, omdat ik de annuleringsbevestiging binnen een uur in mijn mailbox had. Toen zei ze dat het te ingewikkeld allemaal was tijdens corona en dat ze daarom iedereen een kortingsvoucher van 9,99 hebben gegeven die ten tijde van de corona uitbraak iets besteld heeft. Ik heb haar aangegeven dat ik niks heb aan korting omdat ik niks meer te bestellen heb, en voortaan ook zeker niet meer bij IKEA zal bestellen. Daar kon deze mevrouw niks mee.

Heb dus inmiddels zoveel telefoontjes met de klantenservice van IKEA gehad en ben er helemaal klaar mee. Er wordt niks gedaan met klachten, ze worden nergens genoteerd, het klantenservice personeel is slecht opgeleid en de meesten spreken niet eens fatsoenlijk Nederlands.

Ik ben tevreden wanneer ik de servicekosten terug op mijn rekening krijg, maar ik zou ook eens graag met een van de leidinggevende van de klantenservice bellen om te vertellen hoe slecht mijn ervaringen zijn.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door ikbenrenee