Klacht: Service tijdens technische storing en intimidatie omtrent corona

Angeline41 op 20 september 2021 over Tui in de categorie Online Reisbureaus

Tijdens onze terugvlucht vanuit Curacao hebben wij een geplande tussenstop gemaakt op Aruba. Na een harde landing met ‘ vreemde’ geluiden bleek dat er een technische storing was aan het vliegtuig waardoor wij naar verwachting 2 tot 3 uur vertraging op zouden lopen. Op zich is voorgaande geen bijzonderheid, immers dergelijke zaken gebeuren. Echter vervolgens zijn alle passagiers feitelijk ‘ gedumpt’ op het vliegveld van Aruba (transfer). Hierbij is geen enkele medewerker van tui meegelopen of werden wij opgevangen door een medewerker van tui of was er gedurende de wachttijd een medewerker van tui aanwezig om vragen aan te stellen. Dit terwijl er toch echt passagiers waren met enige vliegangst, zeker als je hoort er is een technische storing (wat voor storing?). Als gevolg hiervan belanden wij met ons reisgezelschap op de verkeerde plaats en waren wij bijna te laat om opnieuw te boarden. Verder zou je – zoals te doen gebruikelijk – verwachten dat de passagiers een voucher zouden krijgen om wat te drinken en eten gedurende de wachttijd die uiteindelijk 2,5 uur was, maar dat had uiteraard ook langer kunnen zijn. Uiteindelijk toch weer verder naar Nederland….Vervolgens roept de piloot om dat passagiers die hun mondmasker niet of niet goed dragen kunnen verwachten dat zij worden aangegeven en dat de marechaussee hun vervolgens bij aankomst zou oppakken!!, pure intimidatie. Tijdens het eten en drinken gelden deze voorwaarden niet of wel? Dat er passagiers zijn die de regels aan hun laars lappen is reden om die passagiers persoonlijk te waarschuwen maar alle passagiers op die manier toespreken alsof wij allen dienen te gehoorzamen want anders….opgepakt worden door de marechaussee. Maar intussen wel een aantal jongere mensen volgieten met drank, immers de euro’s gaan schijnbaar voor. Dat deze jonge mensen zich vervolgens baldadig gingen gedragen was schijnbaar geen reden om te waarschuwen. Mijns inziens past dergelijk gedrag niet bij de wijze hoe je je passagiers behandeld.

Excuses en een compensatie voor de kosten die wij hebben gemaakt op het vliegveld van Aruba.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tui

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tui nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Angeline41