Klacht: service

op 27 augustus 2017 over air arabia in de categorie Vliegmaatschappij

mijn terugvlucht (30112) was op 28-08-2017vanuit Casablanca (Marokko) naar Brussel (België). Bij het inchecken vroeg ik of mijn handbagage mee kan met de bagage zodat ik die niet zelf hoeft mij te nemen in het vliegtuig. Haar eerste antwoord was geen probleem, waardoor ik mijn medicijnen uit mijn koffer haalde. Vervolgens gaf de medewerker aan die alleen de Franse taal sprak dat ik voor de bagage moest betalen en omdat ik te veel handbagage had. Ik probeerde de medewerker uit te leggen dat ik juist te weinig had ipv van 20 kg waar we (mijn dochter en ik) recht op hebben, ik had 15kg bij ons. Ze begreep mij niet en bleef aangeven dat ik te veel bagage bij me had. Ik had haar college die naast haar werkt verzocht haar uit te leggen dat we recht hebben op 20 kg handbagage en ik maar totaal 15kg heb, haar college hoorde alles maar wilde zich niet mee bemoeien omdat ze zelf met een andere passagier bezig was. De andere passagier was mijn vriendin had ook allen handbagage met haar 2 kinderen, dus 3 tassen in iedere tas 10 kg. Ik zag dat haar bagage gewoon op de band gelegd werd en ging met de bagageband mee. Vervolgens kwam een andere medewerker (haar coach omdat ze nieuw is)mij uitleggen dat ik mijn handbagage mee moet nemen het vliegtuig in. Dit gezien het feit dat ik geen extra bagage geboekt had. Het feit dat dit wel bij mijn vriendin gebeurde had hij geen boodschap aan. Als ik 200 DH betaal dan zou mijn handbagage mee mogen. Heb aangegeven dat het geen probleem is en nam mijn hand bagage gewoon mee het vliegtuig in en ik was klaar. Ik was bijna bij de douane en kwam er achter dat ze mij geen stikkers heeft gegeven voor mijn handbagage
en ook geen kaarten waarmee ik het vliegtuig in moet.
Ben weer teruggelopen naar haar, ze beaamde idd dat ze die niet mee gaf, (ze liet me dus bewust zonder gaan). de reden hiervoor was dat ik te veel bagage bij me had. Ik tracht haar nogmaals uit te leggen dat ik 15 kg bij me had ipv van 20 kg, maar ze bleef bij haar stand punt. Dit heeft even geduurd waardoor ik heel boos werd. Er kwam weer iemand bij , hij vroeg haar eerst wat er aan de hand was , zij vertelde weer aan hem dat ik te veel handbagage bij me had. Dit gaf hij mij weer als antwoord. Ik moest hem weer mijn verhaal vertellen. Ze bleek de opdracht over hand bagage verkeerd begrepen te hebben. Hierna kreeg ik mijn boardingkaarten en de stikkers. Er kwam geen enkel excuus uit haar mond. Haar baas heeft wel zij excuses aangeboden.
Ik had het te maken met iemand die bekwaam was het werk te doen, waardoor ook haar eigen collega’s haar niet wilde ondersteunen terwijl ze heel goed hebben meegekregen dat ze het verkeerd had. Betrokkene vroeg ook niet om hulp. Haar collega’s hebben om hulp gevraagd voor haar. Zij bleef bij haar stand punt en praten zonder te luisteren naar mijn verhaal. Ik ben diabeet en ik had het gewoon niet meer. Ik was door haar helemaal gestrest. Ik neem te weinig bagage mee omdat ik van wegen mijn ziekte geen stress kan gebruiken.
Net voor het instappen zag ik dat mijn minderjarige kind op een heel andere plaats gaat zitten. Mijn dochter kreeg stoel 8D en ik 12. Ik kon niet meer terug. Daarnaast heeft mijn kind een verstandelijke beperking en moest tussen andere mensen gaan zitten.

Bij mij staat goede service bovenaan. Zet geen onbekwame mensen aan een functie waarbij bekwaamheid belangrijk is, daarnaast mensen die luisteren en meedenken naar oplossing ipv bij hen standpunt blijven.
De oplossing is aan airarabia.

4 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over air arabia

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over air arabia nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door 29-8-2017