Klacht: service

op 16 augustus 2016 over BENU Apotheek in de categorie Apotheken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Geachte heer/mevrouw,

Vandaag dinsdag 16 augustus 2016 in Best bij de Benu Apotheek geweest in opdracht van mijn vader, de heer A.J. de Vries 22-09-1931.

Mijn vader gebruikt al jaren paracetamol voor pijnklachten. Omdat deze medicatie zelf moet worden betaald gebruikt hij de doosjes handverkoop PCH. Daar mijn vader thuishulp krijgt heeft deze organisatie de paracetamol bij de huisarts besteld. Nu blijkt dat de paracetamol van 1000mg Aktavis vergoed wordt, echter is dit middel nog nooit door mijn vader gebruikt.

Ik vraag aan uw medewerker wat het verschil in hulpstoffen is van beide doosjes paracetamol. Eenvoudige vraag lijkt mij, echter was “mevrouw” niet genegen om dit voor mij na te kijken. Aan de drukte kan het niet gelegen hebben, zeggen en schrijven waren er drie patiënten in de apotheek aanwezig.
Er volgde een korte maar beleefde discussie. Echter weten u medewerkers niet wat het woord service inhoud. De door mij genoemde 6 eur is namelijk een andere service die verleend wordt volgens uw medewerker. Het lijkt mij toch vrij normaal dat ook bij handverkoop middelen enige services verwacht mag worden.

Dit is een relatieve kleine klacht, vergeleken met de enorme moeite die wij als familie hebben ondervonden, de afgelopen tijd, voor het inregelen van de medicijnen op rol ( baxter) voor mijn vader. De maat is nu dan ook vol en er zal binnen enkele dagen een verzoek liggen van apotheek de Schakel voor overname van het verstrekken van de medicijnen voor mijn vader. Gelukkig heb ik zelf mogen ondervinden wat bij deze apotheek het woord service inhoud.

Met vriendelijke groet,
Saskia Smulders

Gewenste Oplossing:

Helaas niet over veel zaken.

Er zijn enkele medewerkers die je vriendelijk te woord staan en erg hulpvaardig zijn, echter de meeste gaan graag zelf op de stoel van de arts of specialist zitten en meten zich een behoorlijke air aan. Niets is mogelijk en de arts moet nogal eens te hulp schieten.

Jarenlang heeft apotheker Van Kollenburg deze apotheek goed geleid en chronisch patiënten goed geholpen. Na verschillende overnames is het alleen maar slechter geworden, zeker voor chronisch patiënten, die tevens gevoelig zijn voor hulpstoffen in medicijnen en vaak gebonden zijn aan levering van een bepaalde fabrikant.

Schuilen achter het drukken van kosten en de verzekeringsmaatschappij is een achterhaald feit voor chronische patiënten. Volgens de verzekeringsmaatschappij dient de patient altijd de medicijnen (merkmedicijnen) te krijgen die het nodig heeft, ook al zijn ze duurder. Vaak wordt door de arts of specialist een verklaring hiervoor afgegeven. Maar ook dan ontstaat er bij uw organisatie een voor de patient vervelende discussie.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over BENU Apotheek

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over BENU Apotheek nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Saskia Smulders