Klacht: Trui na eenmaal dragen kapot, wordt niet gerepareerd of vergoed

MB1991 op 27 januari 2020 over Scotch and Soda in de categorie Kledingwinkels

Een maand geleden, tijdens de kerstdagen, heeft mijn vriend een trui van Scotch en Soda aangeschaft. Een trui ter waarde van €80,- en dus een trui waarvan redelijkerwijs aangenomen mag worden dat deze langer dan een maand mee gaat.

Nadat mijn vriend de trui slechts éénmaal gedragen heeft, kwam hij erachter dat er bij de elleboog op een van de mouwen een aanzienlijk gat zat. Dit terwijl de trui nergens achter is blijven haken of op een andere manier door schuld kapot is gegaan. Met goede hoop zijn we opnieuw naar de winkel gegaan om de situatie uit te leggen en een reparatie of andere oplossing overeen te kunnen komen.

Daar werd na ‘observatie’ van het gat geconstateerd dat het een brandplek is, van een sigaret of iets dergelijks. Het is echt ontzettend duidelijk dat dat niet het geval is. De stof is niet zwartgeblakerd op de plek, er is geen sigaret in de buurt gekomen van die trui (daarbij roken wij beiden niet en is de trui in huis gedragen) en het is absoluut duidelijk dat het niet gaat om een brandplek. Dat vond toch ook de medewerker, want hij gaf snel daarna aan dat het dan maar moest zijn gebeurd toen mijn vriend ergens achter was blijven haken..

Al met al kregen we geen passende oplossing aangeboden en is duidelijk dat Scotch and Soda hier op de allermakkelijkste manier onderuit probeert te komen, namelijk door de schuld bij ons neer te leggen zonder daar maar iets van bewijs voor te leveren. Hoe kunnen wij nu aantonen dat het gat niet door onze schuld in de trui is gekomen?

Bij ofwel reparatie vervanging van de trui, danwel teruggave van de betaalde prijs voor de trui.

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Scotch and Soda

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Scotch and Soda nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door MB1991