Klacht: Schokkende filmpjes op Facebook

op 07 oktober 2016 over Facebook in de categorie Social Media

Al enige tijd erger ik mij (en ik weet vele anderen ook) zich aan de schokkende filmpjes die te zien zijn op Facebook. Deze filmpjes worden blijkbaar wereldwijd gedeeld via Facebook. Inmiddels scrol ik snel verder om het niet te hoeven zien. De reacties zeggen vaak al genoeg. Vanmorgen kwam ik bijvoorbeeld een filmpje tegen van een groep Chinese mannen die een hond mishandelden. Gisteren een filmpje over een veel te vroeg geboren foetus welke nog bewoog. Enige tijd geleden een groep Afrikanen die met messen een koe aan het bewerken zijn. Zo zijn er nog vele vreselijke filmpjes die via facebook gedeeld worden. Werkelijk, vinden jullie dit normaal? Mensen reageren daar net zo verontwaardigd op als ik met de tekst ‘Dit hoort absoluut niet thuis op Facebook.’ Voor volwassenen is dit al schokkend, laat staan voor kinderen. Dit kan toch niet de bedoeling zijn van Facebook?!

Schokkende filmpjes waarin geweld, mishandeling, moord, verminking etc. te zien zijn moeten geweigerd worden van social media en/of geen toegang krijgen. Dit hoort hier absoluut niet thuis en ik begrijp ook niet waarom hier niet beter op wordt gelet. Doe er wat aan Facebook!

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Facebook

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Facebook nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door A N