Klacht: Schending Zorgfplicht ABN Amro

op 10 juni 2017 over ABN Amro in de categorie Banken

Geachte meneer/mevrouw,

Bijgaand doe ik u mijn klacht tegen ABN Amro toekomen;

Ik heb een lening met een contract waarin staat dat ik de krediet nemer vanaf 21 maart 2005.. het dan geldende tarief zal betalen. Het geleende bedrag bedroeg 19000 euro. (Het contract is bekend bij ABN Amro)
In de loop van de jaren is de schuld op vreemde wijze toegenomen, De bank heeft zeer hoge rentes gehandhaafd, en ik kan nergens uit begrijpen hoe ze aan deze rentes zijn gekomen.
Het bedrag is inmiddels 35.000 euro’s geworden vanwege de hoge rente in een periode van ongeveer 7 jaar.

Ik had te kampen met een scheiding en verandering van werk waardoor ik de betalingen niet altijd kon opbrengen.
Ik heb altijd schriftelijk te kennen gegeven dat ik het niet eens ben met de rente, maar de bank Abn Amro heeft nooit iets gedaan om mij te overtuigen dat de hoge rente terecht was.
Ik heb inmiddels uit soortgelijke gevallen begrepen waar de fout zit

(de uitspraak in een soortgelijk geval is hierbij ingesloten Uitspraak Geschillencommissie Financiële Dienstverlening nr. 2013-242 d.d. 29 juli 2013
prof.mr. M.L. Hendrikse, voorzitter, mr. A.M.T. Wigger en mr. J.Th. de Wit, leden en mevrouw mr. F. Faes, secretaris)

Het contract zoals hierboven beschreven en hierbij ingesloten geeft niet aan hoe de rente opgebouwd zou worden, en ik als krediet nemer kan aannemen dat de dan geldende rente niet mag afwijken van de marktontwikkelingen.

Ik wil dat de bank alles gaat terug draaien voor al de afgelopen jaren wat de rente betreft, om de wettelijke rente toe te passen met terug werkende kracht.

Ik wil ook dat ABN Amro de bkr melding ivm deze lening ongedaan maakt omdat deze op oneigenlijke wijze tot stand is gekomen.

Ik heb nu een betalingsregeling met een deurwaarder in 2014 gekregen, maar de bank is te kort geschoten in haar zorgplicht t.o.v. mij als cliënt.

Het contract is niet duidelijk genoeg. En de bank heeft dit te lang laten liggen alvorens een deurwaarder in te schakelen voor een regeling. Bovendien zijn er betalingen van mij anders besteed door de bank bij wie ik ook een hypotheek heb lopen.

Met vriendelijke groeten,
L Br

En ik wil een nader te bepalen schadevergoeding

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN Amro over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABN Amro in behandeling genomen

Bericht van ABN Amro

2 maanden geleden - Beste LBr, Hartelijk dank voor het plaatsen van je klacht op dit forum. Ik heb je klacht onder de aandacht gebracht van onze klachtenafdeling. Van hen mag je op korte termijn een ontvangstbevestiging verwachten met een termijn waarbinnen je een inhoudelijke reactie mag verwachten. Mocht je in de tussentijd nog vragen of opmerkingen hebben, dan hoor ik dat graag! Met vriendelijke groet, ABN AMRO Webcare Dhr. R. Keijsers

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN Amro een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN Amro

Heeft op 13 juli 2017 om 10:22 geantwoord

De klacht is door klachtenmanagement beken en behandeld. De klant heeft hier een brief met uitleg over gekregen. Indien de klant het niet eens is met de uitkomst van deze behandeling, staat er in de brief aangegeven welke volgende stappen er ondernomen kunnen worden. De klacht wordt bij deze op het forum gesloten.

Alle klachten die gemeld zijn door LBr